Mijn ma eet heel veel niet. Ze zegt dat dit komt doordat ze al in de 40 is en daarom sommige voedingsstoffen niet meer nodig heeft, klopt dit?
Ze eet geen aardappelen, ei, rijst, vlees, tortilla of pittabroodje. Drinkt geen melk en uitsluitend thee of cola light. Op feestjes spa met bubbels. Een paar jaar geleden heb ik anorexia gehad, dat is verder niet uit de hand gelopen, maar als ik mijn ma r op aansprak dat zij zelf ook heel weinig eet, dan werd ze altijd hysterisch en zei dat ik mezelf niet met r moest vergelijken. Ik weet van mezelf dat ik er in die tijd niet tegen kon als er mensen waren die minder wogen en aten dan ik. Ze weegt trouwens 55 en is dun en lang. Toen ik in die tijd naar de dokter ging en de dokter een hand gaf en de dokter opmerkte dat we allebei koude handen hadden zei ze dat dat kwam doordat we net van buiten kwamen. Met de auto ja! Voor de deur!
Toegevoegd na 7 minuten:
Ze eet sla en groente. Soms van dat roggebrood.
Toegevoegd na 23 minuten:
Oja, yoghurt eet ze ook.
Toegevoegd na 10 uur:
ok, om even een beeld te geven van een dag van haar: 's ochtends een kop koffie (was ik ook vergeten). tussen de middag eet ze een plak roggebrood met smeerkaas. tussendoor thee. 's avonds gewoon droge sla met de groente die we die avond eten. er staat gewoon meer op tafel, zoals aardappels en vlees ofzo, maar zij eet dat dan niet. en na het avondeten dan een kopje yoghurt.
ze is iets groter dan ik, laten we idd zeggen 1.75 meter. dat ze 55 kilo weegt weet ik zeker. mijn zusje weegt namelijk meer dan haar en dat heeft mijn zusje wel eens tegen mij gezegd.
Ik wens je er sterkte mee.
Heb je andere familie waarmee je hierover kan praten? Misschien kunnen jullie haar overtuigen hulp te zoeken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.