wat kan ik preventief doen zodat ik niet telkens zo een kater heb als ik eens wat meer alcohol drink?
het is weer zover. gisteren oudejaar gevierd en ik ben de enige die een erge "kater" heeft. we hebben nochtans allemaal hetzelfde gedronken (eerst martini schuimwijn, dan chablis en om 24 u champagne). Meer zelfs : ik ben de enige die tussendoor ook water dronk en ik ben ook het snelst gestopt met alcohol drinken. Bijgevolg was ik in feite de meest nuchtere van iedereen. Maar deze ochtend had ik hoofdpijn, nekpijn, misselijkheid e.d., deze namiddag diarree. Vandaag heeft iedereen nog lustig verder gedronken maar ik had iets van "bwaaark", ik werd al misselijk van het te zien.
En dat is dus altijd zo : ik heb veel sneller een kater dan andere mensen.Nochtans : ik drink geregeld alcohol, dus het is zeker niet dat ik het niet gewend ben, ik ben ook bijlange niet snel dronken. Ik ben evenmin te mager of zo (173 cm en 73 kg).
Het enige wat een beetje (zeker niet altijd) helpt is niet "mengen" (dus bij één soort drank blijven) maar tijdens de feestdagen is dat natuurlijk niet simpel.
Is dat nu eigenlijk een goed of slecht teken dat ik zo snel een kater heb? en wat kan ik doen om deze toch een klein beetje te beperken?
(ps water drinken tussendoor (zeker evenveel dan de hoeveelheid alcoholhoudende dranken) doe ik al, nadien ook iets zoets drinken (melk met honing) voor het bloedsuikergehalte. geen koffie e.d. dus, want dan is het vaak nog erger de volgende dag)