Hoeveel kost een zo goedkoop mogelijke warme avondmaaltijd, maar wel een die goed is voor je (dus geen fastfood ed) en geen super kleine maaltijden??
Met super kleine maaltijden bedoel ik, niet kleiner dan 1 eetlepel groenten en 1 stuk vlees met de groote van een hamburger (bijvoorbeeld)
Toegevoegd na 8 uur:
Ben er wat dingen vergeten bij te zetten, sorry daarvoor.
We zijn met z'n 2e
Ik bedoel eigenlijk met mijn vraag, je hebt niks in huis, je gaat naar de supermarkt (oid) voor je warme avondmaaltijd, en in 1x (dus niet een grote zak....) eet je op wat je inkoopt. Ik ben dus benieuwd hoe goedkoop je avondmaaltijd dan is.
Goedkoop, gezond en lekker!!
En dan rijst erbij serveren. Spaghetti met glazig gebakken uien, knoflook, pesto en olijfolie. (een keer geen vlees is niet erg)
Dit heb ik wat gegeten joh, in mijn 'arme' tijd ;) Stukje kip, kleinsnijden en bakken met wat prei en knoflook. Met (kokos)melk, maizena en kerriepoeder (en kruiden die je lekker vindt) een sausje maken. Sausje door de kip en een banaan erdoor snijden, wachten tot banaan warm is, klaar.
Serveren met rijst. Ragout (zo'n goedkoop blikje) met manderijnpartjes.
Serveren met rijst. Oven aanzetten.
Frutje gehakt, handje (of blikje) sperzieboontjes, champignons, tomaat, een ui, aardappelpuree (zelfgemaakt of uit een pakje), tomatenpuree, kaas
Frutje gehakt rul bakken met de ui en champignons. Op 't laatst tomatenpuree erdoor roeren.
Sperzieboontjes eventueel garen in een apart panneke.
Tomaat kleinsnijden.
Aardappelpuree in ovenschaal, rulgebakken frutje gehakt erop, laagje aardappelpuree, maak net zoveel laagjes als je wilt, eindig met puree en als laatste kaas erover.
Beetje bruin laten worden in de oven, klaar. Soep is ook altijd goedkoop en lekker, je kunt er ook allerlei restjes in gooien. Koop ook eens rijst e.d. (gember, knoflook etc) bij de Toko, scheelt veel duiten! Bij de Toko heb je grote zakken garnalen voor vijf of zes euro. Kun je best lang mee doen. Telkens een handje garnalen en klaar is Ytje :D Lekker is bijvoorbeeld:
Pasta koken.
Gember knoflook en rode peper (van de Toko, goedkoop!) fijnsnijden, beetje aanbakken, garnalen erdoor, binden met goedkoop pakje slagroom (je ziet vanzelf wanneer je genoeg slagroom hebt gebruikt, pakje hoeft niet leeg).
Lekker door de pasta mixen, dan een tomaatje en wat basilicum in stukkies snijden en eroverheen draperen.
Hmmmmmmmmmmm Peper en zout ed heb ik niet genoemd in de recepten, is naar eigen smaak. Ken er nog veel meer, heb een hele tijd heel zuinig moeten leven dus ken wel wat trucjes voor goedkope voedzame maaltijden. Wordt op een gegeven moment nog leuk ook, creatief met geld de heerlijkste dingen bereiden!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.