Zijn er hier meer mensen die ondanks veel buiten zijn vitamine D gebrek hebben?
Bij 30 - 60 minuten dagelijks buiten zijn zou dit niet zo zijn, echter ik ken naast mezelf meerdere mensen die vaak uren per dag buiten zijn en toch dit gebrek hebben.
Misschien door luchtvervuiling? Of wat zou een andere oorzaak kunnen zijn? Via (dierlijk) voedsel wordt er maar zo weinig opgenomen, dat dit geen rol speelt, lijkt me.
Ben benieuwd of hier meer mensen met Vit d gebrek zijn, die wel vaak buiten zijn....
Toegevoegd na 31 minuten:
Dit bleek uit een bloedtest. Ook vitamine B12 gebrek trouwens, ondanks, matig dat wel, eten van biologische dierlijke producten.
Maar buiten ben ik vaak uren per dag (volkstuin, fietsen) en en snel in korte broek en hemd, afgelopen weekend nog bijv:-)
Dus D gebrek verbaasd me echt. Maar een kennis heeft t ook, en die doet niet anders dan buiten zijn (vogels ringen) .Dus zelfs bij matige zon zouden het aantal uren dat toch moeten compenseren?
Toegevoegd na 19 uur:
Ik ben zo duidelijk níet de risicogroep, leef al jaren volgens
de link van maria 16
http://www.gezondheidsnet.nl/overgang-in-eigen-hand/artikelen/31/botontkalking-tijdens-de-overgang
Maar begrijpen waarom ik, blanke vrouw, veel (uren per dag) buiten, bewegen, juiste voedingsmiddelen, gebrek heb, doe ik niet, ik snap er niks.
Zijn er meer mensen die dit herkennen?
[ik heb ze zelf ook]
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.