Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hallo. Ik ben van plan te beginnen met een appelazijn kuur om wat af te vallen. ik mag absoluut geen alcohol!!! zit er alcohol in appelazijn?? bvd.

alcohol is levensbedreigend voor mij dus alsjeblieft een serieuze antwoord.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Nee, er zit geen alcohol in appelazijn, maar er zit ook niets in waardoor je af zou vallen.
13 jaar geleden
Dat zul je echt moeten navragen bij de fabrikant van wie je de appelazijn gaat gebruiken.
Ik ken kippenboeren die het geven aan hun kippen i.p.v. de antibiotica om te voorkomen dat hun dieren niet ziek worden.
Is omstreden of het ook helpt. Volgens mij zijn alle natuurlijke middelen gezonder dan chemische.

Toegevoegd na 1 minuut:
Correctie: "....om te voorkomen dat hun dieren ziek worden."

Toegevoegd na 1 uur:
De vraag is toch "..of er alcohol in zit?"
Ik zou er niet zomaar op vertrouwen of dat zo is als hier zulke algemene antwoorden worden gegeven.

Zo waren er bepaalde alcoholvrije bieren die helemaal niet alcoholvrij waren. Voordat de wetgeving dat heeft aangepast. Daar zou ik ook niet op vertrouwen.
Zelf absoluut navragen dus. Ik ga ervan uit dat de vraagsteller niet alleen maar appelazijn wil drinken i.p.v. te eten. Appelazijn schijnt wel gezond te zijn en ik heb gezocht naar bepaalde links. Die heb ik niet gevonden.

Het schijnt gewoon gezond te zijn voor de spijsvertering.
Als je gaat afvallen dan verandert je hele lichaam en zeker ook de spijsvertering.
Succes met afvallen!

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb er een tijd geleden wat over gelezen, maar heb geen details gevonden.
Alleen 's morgens één eetlepel in een glas water drinken met een rietje (tast tandglazuur aan) goed is voor de spijsvertering.

Toegevoegd na 1 uur:
Via ingrediënten.nl (op azijn) ben ik op de wikipedia van azijn uitgekomen. N.a.v. de reactie heb ik toch nog even wat verder gezocht. Het is inderdaad chemisch en ik zou het inderdaad niet in grote hoeveelheden innemen. Maar dat zou ik eigenlijk met alle voedingsmiddelen doen.
Ik voeg de pagina van wikipedia toe. Er staat geen éénduidig antwoord in, maar geeft wel interessante informatie.

Toegevoegd na 1 uur:
Met "Maar dat zou ik eigenlijk met alle voedingsmiddelen doen. " bedoel ik "Alles met mate." Dus wel een uitgebalanceerd dieet volgen zonder uithongeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
staat tocht op de verpakking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijke azijnsoorten worden gemaakt door een alcoholoplossing (in dit geval gefermenteerd appelsap of iets dergelijks) over houtkrullen met azijnzuurbacteriën (Acetobacter) te laten stromen, waar deze het omzetten in azijnzuur. Als er te vlug gestopt wordt met dit proces, kan het zijn dat er nog sporen van de alcohol in de appelazijn achterblijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing