Mijn vriendin vind zichzelf te dik, ik ben dun. Wat moet ik doen? Hoe moet ik reageren?
Ik vind het erg meevallen, ze is gewoon normaal, net als de rest. Niet dun. Ik ben redelijk dun en ben bij diëtiste geweest om aan te komen. Dat is gelukt, gewoon door gezond en genoeg te eten. Ik neem vaak gezonde dingen mee naar school. Mijn vriendin vind raar, maar ik wil gezond eten omdat ik daar meer energie van krijg en het goed voor je is. Mijn vriendin heeft het er elke dag wel over dat ze zichzelf te dik vind, gaat lopen voor de lijn, ze zou willen dat ze net zoveel kon eten als ze wil zonder dik te worden, ze voelt zich schuldig na een kroket enz. En zegt dat ik dat niet snap omdat ik dun ben. Wat moet ik ermee? Dun zijn heeft veel nadelen: altijd 4 jaar jonger geschat worden, altijd gedoe met kleding enz. En daarbij: ik vind haar echt niet dik! Ik probeer te luisteren, maar wordt er een beetje moe van en weet niet wat ik moet zeggen tegen haar. Ze lijnt niet, maar het zogenaamde 'dik zijn' is wel een obsessie. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Ik vind het erg lastig als vriendinnen laten merken dat ik nix te zeuren heb omdat ik dun ben (zogenaamd ideaal omdat ze zijn :() en zij wel omdat ze dikker zijn. Tips?
Toegevoegd na 55 minuten:
Met 'mijn vriendin' bedoel ik niet dat we een relatie hebben. We gaan op school met elkaar om.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.