Ik ben in 4 maanden tijd 24 kilo afgevallen, maar als ik mezelf op foto of in de spiegel zie, dan vind ik mezelf nog even dik. Hoe kan dat? Zie uitleg
Als ik mezelf bekijk, of zie op een foto, dan walg ik nog steeds van mezelf. Mijn BMI geeft aan dat ik nu nog een klein beetje overgewicht heb. Nog 9 kilo afvallen en ik zit op mijn ideale gewicht! Voor het afvallen gaf mijn BMI aan dat ik extreem overgewicht had.
Maar hoe kan het nou dat ik mezelf nog steeds zo dik zie? Ik ben bang dat als dat zo blijft ik misschien te ver doorga met afvallen...
Het snel veel afvallen is gekomen door stoppen met medicatie en letten op wat ik eet.
Toegevoegd na 1 minuut:
En het belangrijkste, wat kan ik hieraan doen?
Toegevoegd na 2 dagen:
Ik wil iedereen bedanken voor alle antwoorden en reacties, hier heb ik veel aan gehad! Vooral de persoonlijke reacties vond ik fijn. Ik sluit hierbij de vraag en ga een beste antwoord kiezen.
Groetjes Smurfje26
Heb je oude foto's van jezelf? Vergelijk het beeld in de spiegel daar eens mee.
Bij zo een snelle afname is het risico op jojo-en groter, maar t hoeft natuurlijk niet.
Je vel heeft veel langer nodig om te wennen aan je nieuwe 'omvang'.
Gewoon geduld hebben en je gewicht vasthouden ben ik bang.
Wat beschouw jij overigens als je ideale bmi?
Als je met kleding uit die tijd voor de spiegel gaat staan zou je toch duidelijk moeten zien dat alles nu om je lijf slobbert.
Ik ben heel veel aangekomen door de medicatie, slecht eten, stress: ruim 30 kilo. Tuurlijk zie ik dat ik ben afgevallen als ik de kleding aandoe van toen ik 24 kilo zwaarder woog, maar daar loop ik natuurlijk niet in, dat zakt letterlijk van mn kont af. Ik draag broeken met 4 kledingmaten verschil. Als ik de kleding draag die ik nu gewoon pas, en ik zie mezelf in de spiegel, in een winkelruit, op een foto, dan zie ik het weer niet!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.