Heb maagverkleining vlg Mason, maar kan niet gewoon eten, wil nu 'n bypass, kan ik dan wel eten, zonder te braken?
Mijn maag kan geen "normale" warme maaltijd verdragen, spuug alles weer uit, ( heb een maaginhoud van 25ml. ipv gebruikelijke 50ml.) al jaren, toen ik teveel afviel, dreigde men met sonde voeding, ben nu weer(veel) aangekomen, uit angst voor de sonde, ben ik gaan "zondigen", door véél snoep tot mij te nemen, om op gewicht te komen, was bij een lengte van 1.77m, amper 50kg., maar ben nu weer hard op weg naar af,(85kg.), bij een bypass sla je toch feitelijk je maag óver?
Toegevoegd na 2 uur:
De bypass is al toegezegd, en ik ging van 150kg. naar 50kg. en nu weer naar 85kg., ik wil júist mijn maag overslaan omdat deze geen voedsel meer verdragen kan, (chocolade smelt, en chips en tuc, gaat nét), ik wíl juist weer kunnen eten, de arts die de bypass wil doen, voorziet grote problemen ivm tekort aan álle voedingsstoffen/vitamines, ben al mijn tanden al kwijt, mijn vit. D is 14, normaal is 75/100! Natúúrlijk wil ik (weer) slank zijn, daar is 't om begonnen, maar ik wil óók kunnen eten, zónder dat ik het een 2e, 3e en 4e keer terug in mijn mond krijg. En ik kreeg de toezegging overigens wegens Óndergewicht. Dus vál alsjeblieft niet allemaal over mij heen, het is geen mode gril ofzo, ik vroeg me alléén áf, of ik zou kunnen eten, omdat de maag overgeslagen zal worden, of blíjf ik toch spugen, want daar ben ik zo bang voor, dat dat spugen zal blíjven, en dan is 't idd wél weer een zware operatie!! Ik hoop dat het nu wat duidelijker is??
Verder moet je met dit soort specifieke problemen niet hier aankomen maar bij de arts aankloppen. Die weet precies hoe het zit en wat voor jou het best is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.