Is het verantwoord om af te vallen? en zo ja, hoeveel? en hoe krijg ik mijn vetpercentage om laag.
Ik ben een vrouw van 19 jaar. ik weeg momenteel 57,5kg en ik ben 164cm lang. ongeveer een halfjaar geleden ben ik heel streng gaan lijnen een paar weken lang. ik ben toen afgevallen naar 53kg. ik schommel nu al een jaar lang tussen de 53 en 58. omdat ik nu weer naar de 58kg neig wil ik graag wat afvallen, is dit verantwoord? mijn vetpercentage is 23,6. de weegschaal geeft aan dat dit te hoog is. ik zie er verder niet te dik uit, als ik mijn BMI uitreken is dit ook prima in orde. alleen ik vind zelf wel dat er een paar kg af kan. qua sport zwem ik. niet professioneel, maar ik ga 2 x in de week een uur naar het zwembad om baantjes te trekken. verder eet ik momenteel niet super gezond. ik wil daarom ten eerste proberen om de tussendoortjes en de slechte dingen als ijs, koek en snoep te laten staan (hier hou ik nogal van) . weet iemand een goede manier (schema) om af te vallen? het liefst zo veel mogelijk in de komende 2, tot 3 weken. (daarna ga ik op vakantie). Weet iemand ook producten die goed zijn om af te vallen en je vetpercentage omlaag te krijgen, en producten die ik absoluut moet vermijden. Alvast hartelijk bedankt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.