Wanneer is het gebruikelijk/aan te raden om sondevoeding toe te dienen bij iemand die alsmaar afvalt (en gewoon eet en geen eetstoornis heeft)?
Mijn vriendin weegt 40,5 en is ongeveer 1:60
Ze blijft afvallen (niet door een eetstoornis, maar door een (nog????) onverklaarbare reden. Ze eet redelijk goed).
Toegevoegd na 1 minuut:
O en toen ze nog niet ziek was woog ze 49.
Mogelijk is ze 'ietsie pietsie' kleiner dan 1:60 (maar dat is een schatting en ik heb hier geen centimeter).
Ze is vel over been!
Vragen staat vrij hoor ;)
Zij vindt slank zijn mooi, maar zij vindt zichzelf nu te dun en klaagt over de pijn die ze heeft met zitten en op haar rug liggen en over de borsten die alsmaar kleiner worden.
ik kan je bij deze zeggen dat het echt NIET gaat om een eetstoornis! ik ben de laatste maanden echt extreem afgevallen en ben hiervoor ook al bij een dietiste geweest.
deze heeft wat onderzoeken bij mij verricht en is tot de conclusie gekomen dat ik door mijn ziek zijn twee keer zoveel verbrand als een ander. hier kan helaas verder niets aan gedaan worden. ik ben express al meer gaan eten om er iets aan te doen maar helaas ik blijf gewoon teveel afvallen. zelfs zoveel dat ik me hier zwaar zorgen om begin te maken. ik bedoel het is niet mooi en ook zeker niet gezond in de toestand waar ik nu in zit. wel heb ik een vermoeden dat het ook met de medicatie te maken heeft maar dat is niet zeker.
en idd ik heb gezegd dat ik het niet meer zag zitten maar dat is omdat ik al 3 jaar ziekenhuis in ziekenhuis uit ga en het alleen maar slechter met me gaat in plaats van beter.
ik zou graag een antwoord zien waar ik iets mee kan omdat ik wel geholpen wil worden in plaats van antwoorden over anorexia waar ik helaas dus niks mee kan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.