Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het slecht om 2 weken alleen groenten en fruit te eten om een paar kilo af te vallen?

Ik ben ongeveer 1.70 en weeg 43 kilo.
Ik wil voor een themafeest 3 kilo afvallen want ik heb een superstrakke jurk waar je iedere bobbel in ziet.
Dus is het een goede manier?
Wel met een paar crackers ofzo.
( en: ik weet dat ik niet dik ben hoor!)

Toegevoegd na 23 uur:
Ik had er gelijk bij moeten zetten dat ik me dit vooral afvraag omdat ik al jaren bloedarmoede heb waardoor ik vaak erg vermoeid ben.Ik krijg hier ook al jaren ijzertabletten voor van de huisarts.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (15)

Met jouw lengte en gewicht is het een bizar idee om te willen afvallen.
Misschien wil je wat strakker worden. Dan zul je moeten trainen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou dan toch voor de zekerheid wat vitamine pillen en/of ijzer tabletten erbij slikken als ik jou was. En het ligt er ook een beetje aan wat voor fruit. Je moet er wel opletten dat je alles zo een beetje binnenkrijgt, dus wel een variatie eten. Eet ook vooral bananen in tegenstelling tot wat veel mensen zeggen, zeker als je alleen groente en fruit gaat eten, Bananen bevatten 3 soorten suikers. Je krijgt er veel energie van.

Toegevoegd na 1 minuut:
En inderdaad, zoals hierboven. Je kan beter trainen om strakker te worden, goed je buik spieren trainen en je bilspieren ;). Er zijn veel sites te vinden waar je tips daarover kan krijgen, verder kan het geeen kwaad om alleen groente en fruit te eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee het is geen goede manier, je bent al mager, en die bobbels hou je toch. je huid heeft ruimte nodig als je bukt of zit of beweegt.
dus doe die jurk iets minder superstrak
13 jaar geleden
je schrijft, "ik weet dat ik niet dik ben", ik hoop het, want je hebt al een ontzettend laag gewicht. Als je jouw bmi berekent kom je té laag uit!!

Maar stel dat het je bouw is ( ik hoop het ) zou ik absoluut niet aanraden om meer af te vallen, voor een mooie jurk waar je alles in ziet is het veel effectiever om strak afkledend ondergoed ( als een korselet bijv. ) te dragen. Verkrijgbaar bij oa de betere lingeriewinkels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me sterk dat je nog meer moet afvallen. Zie BMI bereken op onderstaande site. Jouw BMI (Body Mass Index) is veel te laag, nl 14,9 en je zou minimaal 10 kilo zwaarder moeten zijn. Ik vraag me af of je niet lijdt aan anorexia. Sorry als ik overdreven bezorgd ben!
Nu het tweede deel van mijn antwoord: Als je een vegetarisch dieet volgt is dat juist heel gezond. Behalve groenten en fruit heb je namelijk ook vezels nodig, die zitten onder andere in meergranenbrood. Voor advies zie de V-schijf van 5 http://www.vegetariers.nl/winkel/v-schijf/v-schijf.aspx
Ik hoop dat je een mooi feest krijgt!

Toegevoegd na 2 dagen:
Beste Catharien, Ik lees in de toevoeging van je vraag dat je al jaren bloedarmoede hebt en daar ijzertabletten voor krijgt. Dus ik denk nu dat je even moet wachten met een vegetarisch dieet of met welk dieet ook.
Verder wens ik je veel sterkte met je moeder, probeer je niet te veel aan te trekken van kritiek op je voeding of op wat dan ook. Eet vooral waar jij je goed bij voelt, in dit geval heb jij gelijk en niet je moeder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met alleen groente en fruit krijg je geen eiwitten en vetten binnen. Dat zijn essentiële voedingsstoffen, die je nodig hebt als bouwstoffen. Eet je die niet dan breekt je lichaam zichzelf af en veel vet heb je bij jouw BMI al niet te verbranden, dus, bedenk dat je hart ook een spier is. Ik denk dat het zelfs gevaarlijk is wat jij van plan bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat is in jou geval slecht je bent al veel te licht ,alles wat je nu nog afvalt brengt je leven ernstig in gevaar. ook al zou je nog maar 10 kilo wegen dan nog zou je bobbels zien in je jurk, je ribben en andere botten die net onder de huid naar buiten steken bijvoorbeeld .
ondergewicht is net zo schadelijk als overgewicht .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het zo belangrijk vindt om er nog een beetje slanker uit te zien in dat jurkje, zou ik daar niet minder om gaan eten.
Het is toch enkel maar voor dat feest?
Draag er dan toch een corrigerende body onder. Zo zie je er meteen al een stuk strakker uit, ZONDER je uit te hongeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Catharien, dit is echt een heel erg slecht idee. Ik heb ooit bij een lengte van 1,76 m. 54 kg gewogen en ik was er bijna geweest. En jij weegt in verhouding nog minder. Ik zeg niet dat je anorexia hebt, dat had ik zelf ook niet, maar je moet echt heel erg oppassen anders haal je het volgende themafeest niet eens. Ga svp hulp zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens kijken...
Veel soorten fruit hebben suikers,neen,dat dan maar niet want van suiker word je dik.
Groenten? Ja hallo,gras is toch ook groen,en koeien eten gras,en iedereen weet toch hoe dik en zwaar koeien zijn hé?
En die bobbels overal op je lijf,weet je wat,koop een nog strakker jurkje,dan ziet iedereen die bobbels nog veel beter,want weet je wat deze bobbels zijn?dat zijn de uitstekende botten aan jouw lijf,en wil jij je eigen botten soms ook nog weg diéten?
Volgens mij ben jij al heel hard op weg om weg te vegeteren,dit noemt men uitgemergeld zijn.
Ook een skelet heeft bobbels,moet die dan ook vermageren???
Eet in jouw toestand maar eens twee weken lang alleen maar groenten en fruit,dan lig jij na deze twee weken onder dat groente en fruit onder de grond, en in plaats van bij jouw vrienden op dat feestje zijn jouw vrienden bij jouw op het kerkhof en op jouw begrafenis omdat jij DOOD bent.
En hoe gaat jouw dokter dit dan aan je ouders uitleggen?
Ik hoop dat jij van dit antwoord zeer hevig schrikt.
Want als jij door dit schrikken jezelf ziet zoals jij werkelijk bent?wandeled skelet dat je daar loopt?dan ga je hopelijk handelen zoals het moet en er alles aan doen om gezonder te eten,zoals boterhammen met beleg,aardappelen met een beetje vlees,en vergeet je fruit en groenten niet? want ijzer zit vooral in groenten en in vlees. Je zult dan ook geen ijzer meer te kort hebben waardoor je minder vermoeid zult zijn en waardoor je kunt sporten en toch mager blijft,en deze bobbels zullen dan wel weggaan ook.
Niet door te vermageren,maar door gezonder te worden,en gezonder word je enkel door gezond te eten,waardoor je gezonde energie hebt en daardoor op een gezonde mannier kunt sporten waardoor je toch mager blijft.
Maar wél op een gezonde mannier,niet door niks te eten want zo leef je niet meer lang,dat schrijf ik je op een koekje,en dan eet ik het op.
En doe jij dat ook maar.
En om je te laten weten dat ik dit alles werkelijk meen?
Laat jou vraag maar eens aan jouw ouders lezen,en laat ze daarna ook mijn antwoord lezen,en daarna?
Praat je met je ouders,en heel mischien,kunnen ze jou dan nog net redden.
Doe ze maar de groeten van me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand met overgewicht zou best 2 weken groente en fruit kunnen eten, om een start te maken bij een dieet.
Na die twee weken moet die persoon met overgewicht wel weer andere procucten gaan eten, om gezond te blijven.

Jij bent 1.70, en weegt 43 kilo.
Als jij nu 2 weken groente en fruit gaat eten, zal je waarschijnlijk gaan aankomen,Niet doen dus!

Iemand met jouw lengte en gewicht die wil afvallen, raad ik aan om 2 weken lang alleen maar water te drinken.
Dan wil er vast nog wel een kilootje af...
(Soms willen je spieren nog wel eens wat laatste spiermassa loslaten, of anders zul je misschien nog wat gewicht verliezen omdat je nagels, tanden en haren uitvallen)

Veel succes ermee in ieder geval.
Wat zal jij stralen straks, in die superstrakke jurk!
Iedereen zal naar je kijken, dat garandeer ik je!

(zoek hulp zoek hulp zoek hulp, je zelfbeeld is zoek, sterkte ermee)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij nu nog meer wil afvallen door essentiele voedingsstoffen te willen laten staan die je heel hard nodig hebt om te overleven, en die straks weer gewoon gaat gebruiken, kan je er de donder op zeggen dat je dan 2x zo hard aankomt, omdat je lichaam al die reserves niet meer heeft om te verbranden en het niet meer gewend is om de stofwisseling goed op gang te houden.

Daarnaast vraag ik mij af of jij geen bloedarmoede hebt omdat je zo licht van gewicht bent? Ik bedoel het niet negatief, maar bloedarmoede kan ook een gevolg van vitaminegebrek zijn. En de moeheid kan ook een gevolg zijn van te weinig (gezond) eten.

Bovendien, een beetje vel aan je lijf is toch juist mooier dan zo'n knokig figuur waar haast niks meer aan zit? Is het niet enorm onnatuurlijk om zo'n gratenpakhuis te willen zijn en je ondertussen helemaal niet lekker te voelen?

Ik hoop dat je een leuk feest hebt, maar ik hoop ook dat het niet ten koste van je gezondheid gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de jurk aantrekken, een of meer vriendinnen vragen of zij bobbels zien, en op hun advies afgaan als zij "nee" zeggen.
of: gewoon deze jurk niet aan willen...

want afvallen met jouw gewicht is niet slim
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ELK 'dieet' dat eenzijdig is, is slecht voor je. Sterker nog, elk diéét is slecht voor je , als je wilt afvallen. Dan helpt uiteindelijk en op de lange duur alleen een gezonde leef- en eetstijl, en elke dag hetzelfde hoort daar niet bij, of het nu een fruitdieet, brooddieet, dropdieet of sherrydieet is.

Natuurlijk is het een wel slechter dan het ander, en op alleen fruit - vooral als je ook heel verschillend fruit eet, niet alleen waterbommen maar ook bananen, avocado's enzo - zul je het best een hele poos volhouden. Dikke kans echter dat alles wat je afvalt er net zo snel weer aanzit, maar vergeet ook niet dat je met alleen fruit tamelijk eenvoudig boven de 2000 calorieën per dag kunt komen door de vele suikers.

Dat je bloedarmoede hebt verbaast me niet ; je hebt een stevig ondergewicht. 'Ik weet dat ik niet dik ben" is wel een HEEL gevaarlijk understatement. Je moet weten dat je HEEL mager bent. Met jouw lengte zou je zeker 60 kilo mogen wegen zonder problemen. Gewoon een maatje grotere jurk kopen (liefst twee) en die proberen te vullen ; dan zie je er meteen klassen gezonder uit, en je zult je duizenden keren beter voelen.

Zelfs voor iemand van MIJN postuur (zelfde lengte, bijna drie keer dat gewicht) is twee weken alleen fruit eten een heel slecht idee - al kan ik er wel 10 kilo mee afvallen.

Je huisarts zou eigenlijk en schop onder zijn *** moeten hebben dat hij je staalpillen geeft, terwijl je ongetwijfeld meer dan genoeg ijzer uit je voeding (bruin brood, vlees, peulvruchten) moet kunnen halen MITS je een gezond eetpatroon gaat volgen. Dan krijg je ook weer energie om wat te doen.

1.70 meter en 40 kilo willen wegen ;dat maakt me wel benieuwd naar het thema van het feest eigenlijk. The Corps Bride ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
afvallen nee daar ben ik ook niet zo weg van maar alleen groenten en fruit eten dat is helemaal op en top drink er dan ook alleen water bij en het is compleet, succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing