Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Soms heb ik het gevoel dat ik te dik ben en dan?

Het is soms zo stom dat ik raar doe. Ik voel me heel erg onzeker en ik wil dan heel graag niet eten maar ik blijf gewoon eten en ik weet niet waardoor het komt. Soms wil ik mijn vinger in mijn keel steken maar dat doe ik dan niet. Wat moet ik doen ik voel me net een wandelende vetzak.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je hebt 'het gevoel' dat je te dik bent, maar dat hoeft niet echt zo te zijn. Je vinger in je keel steken moet je zeker niet gaan doen. Daar krijg je op de lange duur gezondheidsproblemen mee.

Als ik het zo lees ben je waarschijnlijk een 'emo-eter'. Dat wil zeggen dat je eet om je onzekere of ongelukkige emoties te onderdrukken.
De kick van lekker eten kan emoties als verdriet of boosheid wel even dempen. Maar daardoor zijn de problemen niet opgelost.

Hieronder vind je tips om hier iets aan te doen, of zoek in Google op 'emo-eter', dan krijg je een heleboel informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Begin meteens na te gaan wat je ideale gewicht zou zijn. Dan heb je een hard nummer wat je kan gebruiken om te bepalen of je -objectief gezien- te zwaar of te licht bent. Misschien ben je gewoon perfect?

Daarnaast zal je aan je eigen zelfbeeeld moeten werken. En dat is lastig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt me bekend voor...
Probeer niet vaak te zeggen dat je jezelf te dik vindt want daar gaan de mensen om je heen zich vreselijk aan storen. Wat je eraan kunt doen is misschien je BMI uitrekenen, de uitslag geeft aan of je te dik bent of niet. Anders doe de snoepkast op slot en zorg dat jij de sleutel niet krijgt als je honger/zin hebt om te eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga langs een sportschool
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eten moet je blijven doen, en eet vooral gezond. Probeer eens om in de avond na 18:00 niet te eten. Als je erg honger krijgt, kan je een appel of een bischuitje op. Bij de meeste mensen helpt het wel om na 18:00 bijna niks meer te eten. Je zult het resultaat na een tijdje zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat gevoel vroeger ook gehad! Heb er ook hulp bij gehad maar het heeft ook deels te maken gehad met mij thuis situatie. Toen ik 11 jaar oud was net na een scheiding en alles!

Je moet jezelf altijd blijven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing