Toch weer vis gaan eten voor betere gezondheid?
Ik ben al zo'n 6 jaar vegetarisch en ik heb nooit problemen gehad met mijn gezondheid. Maar ik ben nu 16,5 en nog steeds niet ongesteld. Daarvoor ben ik doorverwezen naar de kinderarts. Daar bleek dat mijn skeletleeftijd 14 is en dat ik nog maar heel weinig hormonen in mijn lichaam heb. Dat betekent dat mijn lichaam net zo ontwikkeld is als een 14-jarige. Ik hoor nu eigenlijk ook 1,74m te zijn, terwijl ik nu ruim 10cm kleiner ben. Dat was toch wel even schrikken.
Daarna ben ik doorverwezen naar een diëtist. Daar heb ik nu 1 gesprek gehad. Waarschijnlijk krijg ik te weinig voedingsstoffen binnen vergeleken met wat ik verbrand en is mijn vetpercentage te laag (is overigens nog niet opgemeten, wat ik raar vind). Mijn bmi (16,7 )zit net onder de rand van een gezond gewicht (45kg, 1.64m). Ik ben altijd al heel erg bezig geweest met mijn gezondheid en ik dacht dan ook dat ik erg gezond at, dus in het begin was ik er ook niet echt blij mee dat ze dat zeiden. Nu realiseer ik me dat ik op deze leeftijd wel genoeg bouwstenen moet binnenkrijgen voor de rest van me leven.
De diëtist heeft niet gezegd dat ik weer vis of vlees moet eten, maar ik zit er heel erg aan te twijfelen om toch weer te beginnen met het eten van vis. Ook omdat ik heel erg last heb van droog haar en winterhanden en voeten. Maar na 6 jaar is dat niet zomaar iets. Heeft iemand van jullie misschien enig idee of het eten van vis mijn problemen positief beïnvloedt?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.