Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is Aspartaam echt slecht voor je gezondheid

Is het echt waar dat Aspartaam slecht is? Veel mensen zeggen dat zoetjes slecht zijn. Daar zit ook Aspartaam in. In eten & drinken kan ook Aspartaam zitten. Is dit nu echt slecht voor je gezondheid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik kan je alleen mijn ervaring vertellen over aspartaam en ik werd er behoorlijk ziek van! ik had het eerst helemaal niet zo in de gaten, maar ik werd aldoor heel erg moe, ik was constant duizelig en ik ging op een gegeven moment wazig zien. Ik voelde me gewoon helemaal niet goed.
Na lang onderzoeken waardoor dat nu uiteindelijk kwam, ben ik gestopt met aspartaam te gebruiken en de klachten waren in een mum verdwenen.

Dus wat je vraag betreft, ja aspartaam was voor mijn gezondheid slecht
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je er maar niet te veel van gebruikt, maar dat is met zoveel dingen - uitgebreide informatie vind je op wikipedia - de meningen zijn verdeeld of het wel of geen kwaad kan - het is wel een chemisch product.
Een aanvaardbare dagelijkse inname (ADI) van 40 mg/kg lichaamsgewicht is door de Europese Unie vastgelegd. Een blikje fris bevat ca. 185 mg dus reken maar uit hoeveel je er dan van mag drinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn mensen die er erg ziek van worden, maar anderen weer helemaal niet. aspartaam zit wel in heel veel producten, met name als zoetstof in light dingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Apartaam is zeer zeker niet goed voor je gezondheid. In erge mate kan wordt dit zelfs een kankerverwekkende stof genoemd. Maar daarentegen wordt bijna alles in erge mate kankerverwekkend genoemd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding