Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik van mijn Coca Cola verslaving af? Minderen helpt niet dat houdt de verslaving in stand.

Het is echt een verslaving.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb het een keer 2 jaar niet gedronken. Toen ben ik weer begonnen en was het gelijk weer mis. Ik drink al caffeïnevrije ligtht. Niet meer kopen zou natuurlijk het beste zijn maar dan neem ik van iets anders weer te veel. Ik wil leren het in de hand te houden. Het niet in de hand kunnen houden in eigenlijk het probleem.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het is een hele vervelende gewoonte.
Misschien heb je het nog niet gemerkt, maar cola kan rare dingen met je lichaam doen door al die suikers en andere stoffen.
Ik merkte toen ik geen cola meer dronk, dat ik ineens 2 uur langer sliep en dat ik stukken minder druk was. Wist ik toen dat het door de cola kwam.

Misschien kan je als je cola wil drinken water pakken of
negatieve verbindingen maken aan cola in je hoofd. Schijnt voor heel veel verslavingen te werken!

Je kan ook bijvoorbeeld een weddenschap anders aan gaan met je vrienden en familie. Elke keer als jij cola drinkt, moet je iets doen voor diegene die je daarop betrapt. Bijvoorbeeld 25ct betalen ofzo. Dan gaat het wel hard, haha.

Het is natuurlijk gewoon een kwestie van doorzetten en discipline houden ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Niet meer kopen, niet meer drinken. Neem water. Zo simpel is het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of dat het zal helpen, maar misschien kan je je als je iets gaat drinken (geen coca Cola natuurlijk) voorstellen dat het coca Cola is. Ik heb echt geen idee of het zou werken want je proeft natuurlijk iets anders, maar je kan het proberen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch moet je minderen om af te kicken.

Stel je drinkt 6 glazen cola per dag. Bouw dan af in zes weken. Iedere week een glas minder. Dus vanaf morgen 5 glazen per dag. Vanaf volgende week 4 glazen per dag etc.

Zo is het niet al te heftig voor je lichaam. Drink wel veel water, dat helpt sneller bij afkicken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had ook een coca cola "verslaving" maar toen ik hoorde dat je cellulitis kreeg van prik ben ik gelijk gestopt
de enige oplossing is nooit meer drinken, neem standaard een flesje water in je tas, als je uit eten gaat leer jezelf af gelijk cola te zeggen.
andere optie is er niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou beginnen met overstappen naar coca cola light of zero. Je hebt dan wel (een soort van) de smaak van cola, maar het is al een stuk minder ongezond. Als het ineens stoppen met cafeïne te heftig is dan kun je ook de helft van je cola vervangen door light of zero en dan elke week een glas cola per dag er af halen en vervangen door water of iets anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is cola zonder caffeine die zou je kunnen proberen maar het beste is toch niet meer kopen en water gaan drinken in plaats van cola dat kost veel wilskracht van jou kant .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan de cola misschien aanlengen met water.
Altijd een beetje meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een tijdlang blikjes gekocht en 'gunde' mezelf 1 blikje per dag, daarna nog alleen in het weekend 1 blikje/dag. Nu drink ik het helemaal niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing