Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er groenten die laxerend werken?

Want: die kan ik beter niet eten.
Ik ben erg mager,heb ondergewicht.
Ik wil niet nog dunner worden!
Van fruit weet ik het wel( pruimen)
Iemand nog tips:wat wel/niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Prei,schorseneren, uien,witte en bruine bonen, andijvie,broccoli,dadels,peren,appelsienen laxerend
Gekookte wortelen,gekookt witlof,gekookte bloemkool,asperges,komkommers, sperziebonen, courgettes, sla,tomaat, radijs,appels,bosbessensap,banaan,avocados niet laxerend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

bij mij zijn het bruine bonen waar ik voortdurend op de toilet zit en gebakken uien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle soorten kool hebben een licht laxerende werking. Ook de meeste bonen hebben dat. ( Sperziebonen en snijbonen volgens mij niet. )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bieten.asperges, broccoli.
Bij mij werken deze licht laxerend.
maar niet alleen bepaalde groenten,maar ook ander drinken of eten kunnen laxerend werken.
Misschien heb je wat aan de bijgevoegde bron.
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uien en prei kunnen een licht laxerende werking hebben vooral als je ze zelden eet, maar je wordt daar niet zo snel nog magerder van; dat wordt vooral door andere dingen bepaald b.v. een wat te actieve schildklier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De pompoen is voedzaam en makkelijk te verteren. De groente is rijk aan vitamine A en is een goede anti-oxidant. Verder bevordert het de urineafscheiding en werkt laxerend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spinazie werkt laxerend ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook venkel werkt laxerend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rauwe ongepelde paprika heeft ook een laxerende werking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vlees werkt laxerender, omdat

Cellen in vlees geen celwand hebben.
Groentes hebben wel een celwand dus die zijn moeilijker verteerbaar (alleen als ze rauw zijn)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij wil jij juist wel meer gewicht verliezen en ben jij op zoek naar tips om nog meer gewicht te verliezen.

Zie een quote die jezelf geschreven hebt in de eerste vraag die je hier gesteld hebt:

Ik hoor vaak dat ik te mager ben en beter moet eten.
Maar ik voel mij hier goed bij!
Ik wil niet dik worden,mijn vader heeft mijn moeder in de steek gelaten omdat ze dik was.

Ik denk dat jij een probleem hebt en daarmee naar de huisarts moet gaan. Hier mee door blijven gaan maak je je lichaam echt stuk en als je zo doorgaat kan je zelfs dood gaan. Zorg beter voor jezelf en ga er met de huisarts over praten. En ook zeker met je ouders!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn al veel antwoorden gegeven, maar deze stond er nog niet bij: paardebloemen werken ook laxerend

(zie het antwoord van siska op de gestelde vraag via onderstaande link).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing