waarom heeft één mens meer last van een "kater" na het drinken dan de andere?
gisteren leuk avondje : wijntje bij het eten, nadien nog in het centrum enkele cafés gedaan (vanaf zaterdag 21 uur tot 3 u zondagochtend). In het totaal niet zoveel gedronken (3 wijnen bij het eten en nadien 3 iets zwaardere bieren (6%)) en tussendoor enkele bruiswaters en een pompelmoessap. Ik voelde wel dat ik teveel gedronken had toen ik huiswaarts keerde, heb dan nog water gedronken en ben deze ochtend opgestaan met een vreselijk houten hoofd.
Mijn gezelschap dronk vééél meer (wijn bij het eten, hetzelfde soort bier maar geen water e.d. ertussen plus thuis nog verder wijntjes) en had deze ochtend helemaal niets. Hij heeft vandaag lustig weer nog zwaarder bier gedronken, terwijl ik het amper kon zien staan zonder te gaan kokhalzen. Fameuze kater dus.
Nu vraag ik me af hoe dat komt, we zijn beiden van dezelfde leeftijd. Mijn vriend is wel iets dikker, maar nu ook weer niet zo erg veel. waarom krijgt één iemand een forse kater en kan de andere zich onnozel drinken zonder dronken te zijn plus geen last de volgende dag?
Toegevoegd na 44 minuten:
en dat is altijd zo, het is dus niet omdat ik eens uitzonderlijk moe was of zoiets...
Toegevoegd na 50 minuten:
ik denk er nu ineens aan : zou het kunnen te maken hebben met het feit dat ik mijn galblaas kwijt ben sinds enkele jaren? Sindsdien is het idd erger geworden, al heb ik altijd veel meer last gehad van katers dan sommige anderen...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.