Is het waar dat het bij mensen die erfelijk belast zijn met een sterk verhoogd cholesterol het slechts 10% uitmaakt of je gezond eet of niet?
Mijn vader kreeg dit te horen van zijn cardioloog (nadat hij te horen had gekregen dat zijn cholesterol heel erg slecht en hoog is). Dit lijkt me erg sterk.
Ook snap ik meestal wel waarom mensen bepaalde dingen doen, maar pas zaten we aan tafel en mijn moeder had het vlees gesneden en de ongezonde/vette stukken in de pan laten liggen. Wil mijn vader ze opeten! Toen mijn moeder weigerde werd hij erg boos.
Ook aten we pas patat en na een erg groot bord patat en een kroket wilde hij nog meer patat. Die avond deelde iemand bonbons uit en zei hij: Dat maakt allemaal toch niets uit en hij at ze op.
Ik kan daar met mijn pet niet bij! Ik zei: Defeatist attitude. Maar dat is de enige verklaring die ik kan verzinnen. Hebben jullie een betere verklaring voor het ongezonde eten van hem?
En is het waar dat bij mensen die erfelijk belast zijn met een sterk verhoogd cholesterol het slechts 10% uitmaakt voor de hoogte van je cholesterol of je gezond eet of niet?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.