Wat moet er gebeuren om mensen minder vlees te laten eten?
Toegevoegd na 1 dag:
Hoe kun je dit op een positieve manier laten gebeuren?
Waarom je geen vlees zou eten: het veroorzaakt veel dierenleed, en is een enorme verspilling van landbouwgrond en water. Als iedereen vegetarisch zou eten, zouden we veel minder grond nodig hebben voor ons voedsel, ipv een tekort aan landbouwgrond.
Mensen die niet op de top van hun gezondheid zijn, wordt aangeraden om juist wat vlees te eten. Ik ken er maar weinig die echt gezond zijn. zelfs acupunctaristen raden hun patienten die vegetarisch zijn om toch wat vlees te nuttigen voor hun gezondheid. Het dierenleed ben ik ben je eens. Dat moet veel beter.
Bovendien ben ik van mening dat planten (groenten) ook pijn kennen. Dat is ook leven wat voor ons wordt beeindigd.
Dat is juist het hele punt. Als je de grond zou gebruiken waar nu veevoer verbouwd wordt, en daar plantaardig voedsel zou verbouwen dat mensen rechtstreeks eten, heb je dus veel minder grond nodig.
Vlees eten is gewoon heel erg inefficient.
Een vegetarisch dieet is net zo gezond als een dieet met een kleine hoeveelheid vlees, en gezonder dan een dieet met zoveel vlees als veel Nederlanders eten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.