hoe krijg ik de voedingsstoffen die in vlees zit binnen zonder vlees of vis te eten?
ik ben sinds 1 oktober vegetarier en na 2 weken was het al mis. ik was soort van flauwgevallen; kwam doordat er in vlees/vis voedingsstoffen inzitten die je binnen moet krijgen ofzo. ik wil nooit meer vlees of vis eten maar ook niet flauwvallen. hoe krijg ik die voedingsstoffen dan binnen?
Eieren.
Haal deze wel bij een (biologische) boer waar je kan zien dat de dieren een goed onderkomen hebben en ze buiten kunnen komen en veel daglicht hebben. Haal je zuivel in een supermarkt, dan kan je net zo goed weer vlees gaan eten. Bij zuivelproductie lijden dieren meer en vooral langer dan bij bio-industrie vleesproductie. Ik gok trouwens dat het ook komt doordat je (onbewust) minder calorieën bent gaan eten.
Mogelijk ook minder vet en meer koolhydraten waardoor je suikerspiegel harder op en neer gaat.
Lees bijv eens : http://www.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/gezonde-voeding-en-voedingsstoffen/hoe-eet-ik-minder-vlees-of-vegetarisch-.aspx
Dacht ook dat zuivel diervriendelijker was....zijn toch echt niet goed bezig.
Ik denk wel eens, dat de PvdD op de achterste benen zou staan, als we nu zouden bedenken om koeien te gaan melken. We vinden het normala, omdat de gewoonte 6000 jaar oud is.
Vergeet niet dat de koe net als kippen, honden en katten zeer succesvolle dieren zijn. De halve dag liggen relaxen en geen zorgen over leeuwen en honger in de winter of tijdens droogtes.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.