Waarom krijg ik het idee dat mensen zich aangevallen voelen als ik ze vertel dat ik vegetarier ben?
Je hebt vegetariërs die lopen te preken. Zelf zeg ik helemaal niks. iedereen moet zelf weten wat ie eet. Toch krijg ik vaak preken dat vegetarier zijn niet gezond is. Ze vinden het vervelend als vegetariërs preken maar doen het zelf ook over vlees
Nederlanders staan bekend om het opgeheven "vingertje".
Het kan aan hun liggen, ...
Of ergens in het midden.
De vraagster bedoelt denk ik dat ze niets meer zegt dan het simpele feit dat ze vegetariër is en verder niet met haar overtuiging te koop loopt.
EN
als ik ze vertel dat ik vegetarier ben?
in kabouters geloofd
je hoofd volledig kaal gaat scheren
zegt dat je PVV of juist SP stemt Of iets anders wat niet volledig in "de norm" ligt.
Zeker weten dat een gemiddelde vegetariër heel wat meer dierenleed sponsort dan vleesetende ikke, maar ik ben het zeker met je eens over je het over bio-industrie vleeseters hebt, daar komt de meeste zuivel echter ook vandaan.
Hoe belangrijk is het voor jou om je geaccepteerd te voelen als vegetariër?
Als het jou niet uitmaakt wat een ander ervan vindt en je geen behoefte hebt om je keuze uit te leggen, straal je dat ook uit en bied je geen ruimte voor discussie.
Als je het werkelijk iets over het gevoel van de ander wilt weten, zul je het rechtstreeks moeten vragen. Al het andere is speculatie.
Voel je je aangevallen? En zo ja, waarom dan? Daar kun je best eens reacties op krijgen die je niet verwacht.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.