Welk vegetarisch kookboek is jouw favoriet?
Sinds ik vegetariër ben heb ik nog niet een favoriet kookboek weten te vinden. Of de kookboeken hebben een hoog geitewollensokkengehalte (ik wil lekker koken, geen bruingrijze prutjes maken), óf recepten uit veelbelovende kookboeken blijken onnodig bewerkelijk, of erger, blijken fouten te bevatten waardoor ze niet goed uitvoerbaar blijken.
Ik zoek dus goede, moderne vegetarische kookboeken, met uitvoerbare lekkere recepten. Mediterraanse stijl, oosters, Noord-Afrikaans, dat maakt me niet zoveel uit (of beter: kan allemaal erg lekker zijn, ik kook graag gevarieerd), als het maar lekker is, niet al te jaren-70-achtig, en uitvoerbaar zonder zelf allerlei correcties op te moeten schrijven omdat bijvoorbeeld hoeveelheden niet kloppen.
Een goed veganistisch kookboek mag natuurlijk ook, zelf ben ik geen veganist, maar ik sta open voor lekkere veganistische recepten.
Alvast bedankt voor het meedenken! Wel een aanvulling: het punt is niet dat ik niet lekker kan koken zonder kookboek of dat ik überhaupt geen vegetarische kookboeken kan vinden, ik ben benieuwd naar jullie persoonlijke favoriet. Van welk vegetarisch kookboek ben je nou blij dat je het in huis hebt, welke gebruik je het liefst?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.