Als je geen vlees eet vanwege de behandeling van dieren en de mileuvervuiling, kun je dan wel eigenlijk wel zuivelproducten consumeren?
Of wordt melkvee beter behandeld dan slachtvee? En produceren melkkoeien minder methaan?
Toegevoegd na 2 uur:
Na 6 antwoorden:
Mooie reacties, bedankt allemaal.
Ik kwam op die vraag, omdat ik Antoinette Hertsenberg eens hoorde vertellen dat ze absoluut niks meer te maken wilde hebben met hoe koeien behandeld worden, maar haar website staat wel vol met recepten met kaas (http://www.devegetarier.nl).
Zelf eet ik wel vlees, maar zoveel mogelijk biologisch. Van de kip die ik eet weet ik zeker dat ze rond heeft gerend en gescharreld in de wei. Rundvlees koop ik minder, maar dan echt biologisch. En eieren ook van biokwaliteit, net zoals al mijn zuivel.
Niet alleen is dit beter voor de dieren, het is ook echt veel lekkerder.
Als we met z'n allen iets bewuster omgaan met voedsel zoals je al doet zou dat een enorm verschil zijn. De bio-industrie zou er minder blij mee zijn.
Waar ik me aan stoor is dat in een restaurant de meeste vegetarische gerechten weer volgegooid worden met kaas.
Niet zeggen .....jammer dat ze het met kaas volgooien maar bijvoorbeeld ....jammer dat er niet eens iemand ...... in gooit in plaats van kaas.
Dan ben je constructief bezig nu alleen negatief namelijk je storen, Stap op de kok af en zeg wat je wel en niet wilt en een beetje kok met liefde voor zijn vak en de gast zal je op je wenken bedienen ik in elk geval en vandaar mijn vraag geen kaas maar (meerdere, en hoe meer hoe liever, antwoorden mogelijk. Tnx.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.