Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Dan krijg je niet genoeg proteïnen binnen en wordt je weerstand o.a. Minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je neemt geen vleesvervangers en ook niks anders?
Dan eet je dus niks en ga je dood van de honger.........

Als je verder normaal en gezond en gevarieerd eet,
met alle voedingsstoffen, dan gebeurt er niks. Je kunt je eiwitten en ander voedingsstoffen ook halen uit noten, granen en zuivelprodukten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tekort aan vitamine B12 kun je dan krijgen, vitamine B12 komt alleen voor in dierlijke producten, zoals vlees, vis, kaas en eieren, als je wel kaas, vis en eieren eet, krijg je hier geen problemen mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet wat je bedoelt met " verder niets". De voorgeproduceerde vleesvervangers, die lijken op vlees, zijn gewoon een verzameling groenten etc. Kijk maar op de ingrediëntenlijst. Ze zijn gewoon duur en niet echt nodig, als je tenminste volwaardig en afwisselend eet. Koop een goed vegetarisch kookboek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zowel vlees als vleesvervangers zijn niet nodig voor een goede gezondheid. Het zijn beide luxeproducten die niet nodig zijn en die worden geproduceerd voor 't gemak en de gewoonte van de consument. Vlees is zelfs slecht voor de gezondheid in de meeste gevallen.
Een gezond eetpatroon is puur plantaardig en bestaat uit groente, fruit, peulvruchten, (pseudo)granen, noten, zaden, essentiële oliën.
Uit je vraag bespeur ik dat je vegetarisch eet, maar geen fan bent van vleesvervangers, of ze te duur vindt en niet zo goed weet hoe je gezond, lekker, makkelijk en goedkoop kunt eten.
Daarom verwijs ik je graag naar de sites www.deplantaardigekeuken.nl, www.veggiechallenge.nl, www.plantaardigmaandag.nl en www.vegetarisme.be. Daar vind je recepten en mensen die je graag advies geven.
Zie ook de brochure in de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing