Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat eten vegetariers in Spanje?

Ik ga over een week op uitwisseling naar Spanje en ben vegetarier. Ik ben benieuwd wat zij daar als vleesvervangers eten en of ik zelf vegaburgers mee moet nemen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Vegetarische paella
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb niet de indruk dat de Spanjaarden veel op hebben met vegetarisch eten. Ik zou maar een bak noten aanschaffen ter plekke en af en toe een omelet bestellen, die zijn er in vele variaties. Een week het vlees of de vis gewoon overslaan is ook een optie, als je een vegetarische maaltijd vraagt heb je de kans dat je alleen een bak sla krijgt ( heb ik meegemaakt); daar houd je in een week geen gebreksziekten aan over. Stukje kaas is altijd te krijgen en een salade met witte bonen zal ook wel gaan.
Veel plezier in Spanje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tortilla (aardappelomelet) kan vrijwel overal.
Ik raad je aan om altijd een wat-en-hoe in het Spaans boekje op zak te hebben, ook als ze een engelstalige kaart hebben. Bijvoorbeeld vegetables = groente, dus NIET perse vegetarisch. Er kan vis door zitten.
Als je zegt dat je vegetariër bent er altijd bij zeggen dat je behalve vlees ook geen vis eet!
Dus goed op de kaart kijken met het boekje in de hand en dan zal het je wel lukken om redelijk gevarieerd en gezond de week door te komen.
Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing