Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ben ik vegetarisch?

ik eet geen kip, varken of vis. het enigste vlees dat ik eet is een heel klein beetje gehakt een keer in de twee weken door mijn pasta. ben ik nu voor 90% vegetarisch of heeft dit een andere benaming?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (11)

Dat heet een flexitarier, je eet dan maar af en toe vlees/vis.
13 jaar geleden
Nee, net als dat je niet 'een beetje zwanger' kunt zijn, kun je niet een beetje vegetariër zijn als je af en toe vlees eet.

Dat wil niet zeggen dat ik het niet toejuich, vind het een uitstekend principe!
13 jaar geleden
Vegetarisme gaat vaak uit van idealisme of levensovertuiging. Jij eet kennelijk geen kip, varken of vis omdat je dat niet lekker vindt, wel door je pasta. Maar is het echt nodig om jezelf een label op te plakken: ik ben 90% vegetarisch. Je bent een pastacarnivoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt er meer op dat je gewoon geen vlees lust en niet uit principe geen vlees eet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een echte vegetarier eet ook echt geen vlees, je kunt het niet part-time doen ofzo, als je af en toe vlees eet ben je geen vegetarier. Dan kunnen mensen natuurlijk wel dingen gaan verzinnen als flexitarier en pescotarier, omdat het dan toch goed klinkt maar een echte vegetarier eet geen vlees.

Als het is omdat je het niet lust anders dan door de pastasaus dun ben je ook geen vegetarier omdat je het niet met de goede intentie niet eet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je bent een mens van vlees en bloed. Daarom kan je nooit vegetarisch zijn. Je kunt er wel voor kiezen om vegetariër te worden of vegetarisch te eten. Maar zoals anderen al zeiden, het lijkt er meer op dat je een flexitarier bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent geen vegetarier maar je wordt er een.

Vegetarier is een levenswijze sommige mensen willen nu eenmaal geen vlees of vis eten omdat ze tegen het slachten zijn of andere reden.

Inplaats van vlees of vis eten ze andere soort eten dat veel eiwitten en andere stoffen dat normaal vlees en vis bevat.

Weinig vlees eten wil niet zeggen dat je vegetarisch bent sterker nog ik zou het af raden want vlees heeft bepaalde stoffen die je nodig hebt en als je geen specifiek dieet hebt kom je in de problemen.

Ik zou het geen naam geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ben je een part-time vegetarier - of gewoon iemand die geen vlees lust natuurlijk. Echt vegetarisch eten betekent wel dat je de eiwitten uit het vlees moet vervangen door andere artikelen. Alleen maar het vlees weglaten uit je menu en niet vervangen, is niet erg gezond. Zolang je twee keer in de week nog vlees is het dat geen probleem, maar wordt het minder, dan moet je aan vleesvervangers gaan denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is geen grens voor hoelang je geen vlees eet, om vegetarier te worden genoemd, dus op het moment dat je weer geen vlees eet ben je dus weer vegetarier, klinkt misschien stom en dat is ook wel een beetje zo, we zijn dus stiekem allemaal wel een beetje vegetarier, snachts vooral :) maar als jij graag vegetarier wil zijn, op deze ene keer in de 2 weken na, dan ben je toch lekker vegetariër, mag je zelf weten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent sowieso niet vegetarisch. Als je een vegetarier bent is het eten dat je eet vegetarisch, maar jij niet. Jij bent immers van vlees en bloed en een beetje carnivoor zou je rauw lusten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent pas vegetariër wanneer je volledig stopt met het eten en gebruiken van producten waar dieren voor zijn gestorven (vlees, vis, leder, gelatine, stremsel...) Velen noemen zichzelf echter al vegetariër wanneer ze geen vlees, vis en gevogelte meer eten maar wel nog gelatine en stremsel consumeren en leder gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing