Hoe ga ik de herfstvakantie ooit doorkomen?
Ik ben 17, en vegetarisch, en ga met vrienden op vakantie voor een hele week. Heel gezellig, maar iedereen waarmee ik heen ga is overtuigd en actief vleeseter. Het plan is om epicmealtime eer aan te doen. Dat betekent bacon-forten als ontbijt, gefrituurde en gesuikerde bacon als lunch en mega-bacon hamburgers als avondeten. Alleen al bij de gedachte wordt ik bang dat ik het niet vol ga houden. Ik wil niet overkomen als de aanstellerige vegetariër, maar... Maar.
Ik maak natuurlijk apart ontbijt, doe ik normaal ook. Ik maak apart lunch, er gaan meer meisjes mee die geen vette bende willen de hele week., dus qua eten is er geen probleem, ik kook wel voor mezelf. Maar hoe kan ik er emotioneel gezien het beste mee omgaan dat ze echt duizend keer zoveel vlees eten als dat ze überhaupt nodig hebben zowiezo? Om nog maar te zwijgen over alles wat ze niet op gaan krijgen..
Help?
Als ik een week met vrienden op vakantie ga, die totaal ongelovig zijn en de hele vakantie continu zullen vloeken en on-gelovige rommel uitkramen, en ik weet zéker dat dat gaat gebeuren (gelukkig heb ik niet zulke vrienden, maar toch) dan ga ik niet mee. MIJN overtuiging is belangrijker dan een weekje vakantie met vrienden die mijn overtuiging niet respecteren. Maar als je zegt: het leuke is me meer waard dan het minder leuke
Dan lijkt me het antwoord simpel: gaan met die banaan en niet kijken en luisteren naar de vleesetende monsters he ;)
http://www.animalfreedom.org/video/video.html
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.