Hoe hou je met een barbecue het best rekening met vegetariërs ?
Regelmatig organiseer ik een barbecue met vrienden of familie, in deze tijd van het jaar zelfs vrijwel ieder weekend, en in de regel gaat me dat uitstekend af. Ik maak altijd alle vlees, kruiderijen, marinades, sauzen, salades en dergelijke zelf, want ik ben niet zo van de kant-en-klaar (vanwege de smaak EN de financiën).
Dit weekend echter krijg ik twee vegetariërs over de vloer, en flinke eters ook nog. Nu ook ik regelmatig vegetarisch , maar nooit met vleesvervangers-die-op-vlees-moeten-lijken, en eerlijk gezegd lijkt het me ook onmogelijk daar fatsoenlijk smaak aan te geven.
Helaas kom ik niet verder dan wat verschillende lekkere groentespiezen, fruit, champignons, aardappelspiezen en wat notengehakt-burgers (als dat wil op de gril). Salades en bijgerechten is natuurlijk geen probleem. Mijn lievelings-vega-ingredienten echter (kaas, eieren) barbecueen zo lastig....)
Wat kan ik echte vegetariërs (dus ook geen vis-eter) nog meer fatsoenlijk voorschotelen voor op de barbecue, ZONDER dat mijn culinaire reputatie in het geding komt ? (Dus geen tofu, tahoe, quorn, kant-en-klare falafel en ander oneetbaars etc.)
Het liefst zoek ik een beetje originele recepten van vegetariërs zelf.
Natuurlijk kun je ook het rooster heel goed schoon maken, eerst de vega-dingen doen, en daarna het vlees.
Het ligt er een beetje aan hoe pietje precies je gasten zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.