Hoe kan ik vegetarischer leven?
Ik woon bij mijn moeder, en die doet best gestresst over mijn idee van dat elk individu recht heeft op zijn of haar leven en dat wij mensen niet het recht hebben het leven van een beestje te pakken omdat we willen eten, aangezien er best goede alternatieven zijn. Iets over voedingsstoffen, en dat ik nog in de groei ben enzo...
Nou vroeg ik mij af, na het lezen van de kaas-vraag hier, wat ik eigenlijk precies wel of niet kan eten om vegetarisch te zijn, zonder dat mijn moeder flipt. Want ze ging het doortrekken tot aan bacteriën in het kraanwater, en toen had ik dus niks meer te zeggen.
Aan de andere kant verward je moeder vegetarisch met veganistisch Vegetarisme is de voedingswijze die zich kenmerkt door "het niet eten van vlees, vis, schaaldieren, gevogelte en insecten". Mensen die deze voedingsregel in de praktijk brengen, worden aangeduid als "vegetariërs".
Veganisme is het op geen enkele wijze gebruikmaken van dieren en van producten die van dieren afkomstig zijn. Veganisten gaan hiermee een stap verder dan vegetariërs die alleen afzien van voedsel afkomstig van gedode dieren. Fruitariërs gaan weer een stap verder dan veganisten: zij eten ook geen delen van planten waarvoor de plant gedood moet worden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.