Waar vind ik filmpjes die peuters/ kleuters informeren over de bio-industrie?
om hen te motiveren en te helpen
begrijpen waarom we geen vlees en zuivel moeten eten?
In het Nederlands kan ik hier niets over vinden.
Misschien kent iemand ook wel boekjes oid?
Kinderen van die leeftijd horen niet na te denken over de bio-industrie. Evenals alle andere nare dingen in het leven; oorlog, armoede, honger. Dat is niet voor kinderen om over na te denken. Laat ze kind zijn.
Er worden hier woorden gebruikt als indoctrinatie, terwijl vleeseters juist degenen zijn die hun kinderen bewust & onbewust indoctrineren! Indoctrinatie is namelijk een eenzijdig beeld opleggen bij iemand en diegene afschermen voor de waarheid, het totaalplaatje. Met het gevolg dat kinderen zichzelf, de dieren en het milieu schaden met vlees en zuivel.
De meeste kinderen protesteren van nature al tegen vlees zodra ze de link zien russen die schattige beestjes op de kinderboerderij en het stukje kadaver op hun bord. Maar dat wordt niet getolereerd door mamma en pappa. Eet je vlees op! Want anders...! En ze vertellen hen niks over de slechte kanten van vlees.
Dat is voor mij hetzelfde als je kind dwingen om sigaretten te roken en er niet bij te vertellen hoe slecht het is. Roken is net zo slecht (en kankerverwekkend) als vlees eten alleen iets minder schadelijk, omdat je daar alleen jezelf mee schaad en de mensen die in de rook zitten, maar niet de dieren, het milieu en de mensen in de derde wereld. Wat veganisten doen is juist het tegenovergestelde van indoctrineren, die verbergen/verzwijgen niks voor hun kinderen en hoeven niet tegen ze te liegen als hun kinderen iets vragen over iets wat er op hun bord ligt.
Denk maar eens aan vis. Vissen halen de omega's uit algen.. Daarom is het dom dat mensen de omega's uit vis willen halen, in combinatie met het gif en dierenleed wat er aan kleeft. Ze kunnen het veel beter zelf rechtstreeks uit de algen halen.
Een plantaardig eetpatroon is het meest gezonde eetpatroon wat er bestaat.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.