Waarom besteden veel restaurants meer aandacht aan vlees dan aan groente? Heel vaak volstaat men met salade i.p.v. gekookte groenten.
Ik denk, dat groente ongeveer net zo belangrijk voor het lichaam is als vlees en vis. Ook belangrijk is, dat er een grote variatie is in (gekookte) groenten. Als men vaak in een restaurant zit en steeds vlees of vis met patat, gebakken aardappelen of gekookte aardappelen moet eten met salade, is er weinig variatie in het eten. Restaurants moeten ook gekookte spinazie, wortels, andijvie, spitskool, spruitjes, koolrapen, koolrabi, rabarber, appelmoes, prei, enz.enz. serveren, vind ik. Laatst heb ik in een eetcafé in het Groningse Winneweer gegeten, waar ze wel o.m. heerlijke spinazie en appelmoes serveerden. Als een gezelschap ergens gaat eten, is er vaak wel variatie. Weten jullie meer restaurants en eetcafés, waar ze veel variatie in groenten en gekookte groenten hebben?
Toegevoegd na 16 minuten:
Vroeger at ik wel eens in een eetgelegenheid waar veel studenten aten. Daar werd wel veel aan groenten gedaan. Voor een prikkie. Misschien zoiets als 5 gulden. Dat is gelijk aan ruim 2 euro. Nu stond er subsidie op. Maar toch, het kon. Volgens mij waren het 3 gangen. Er was keuze uit 2 (hoofd)maaltijden, namelijk vegetarisch en niet-vegetarisch. Iedere dag weer verschillend. Als je bord leeg was kon je vaak nog een schep krijgen.