Hoe barbecuevlees regelen met klassenfeest 40 personen?
Hallo! Ik heb midden juli een klassenfeest staan. We gaan zwemmen, daarna barbecueën, daarna marshmallows braden onder een kampvuur, en daarna met zn alles overnachten in een grote tent.
Iedereen moet minimaal €2 mee voor entree zwembad.
Alleen, mijn vraag is, hoe regel ik het vlees dan voor de barbecue? Ik heb een lidl en een albert heijn in de buurt.
Ik heb een aantal goedkope opties gevonden;
- Runderchipolata 8 stuks voor €3;
- Speklap 4 stuks voor €3,50;
- Hamburgers 4 stuks voor €2,80.
Het is moeilijk in te schatten hoeveel vlees iedereen eet, maar ik ga er vanuit van ong. 2 á 3 stuks per persoon.
Dus ongeveer 100 worstjes/speklapjes/hamburgers enzo.
als ik dan 40 van die runderchipolatas doe, 30 speklappen en 30 hamburgers, is dat dan reëel?
dat kost namelijk 15 + 25 + 20 = €60
en dat is €1,50 per persoon voor het vlees.
dat bij de zwembadkosten op is €3,50 p.p.
Is dit genoeg variatie? zonee, wat kan er nog meer bij?
Waar moet ik nog meer rekening mee houden qua kosten?
Veel worsten die zijn vaak goedkoop.
En een andere tip, maak zelf de marinade. Kruiden kan je vast gratis regelen van thuis of van iemand anders.
https://www.ah.nl/producten/product/wi364681/ah-basic-hamburgers
Diepvrieshamburgers zijn ook handig. Die kun je in de koelkast of koelbox laten ontdooien, maar ook gewoon half bevroren op de bbq gooien. Bovendien zijn ze voorgegaard, dus minder kans op voedselvergiftiging dan bij vers vlees dat niet goed koel wordt bewaard en niet goed gebakken wordt opgegeten. Ga je bbq-en op een echte bbq of op het kampvuur? In dat laatste geval: gebruik alleen voorgegaard vlees want op open vuur is het veel moeilijker om vlees wel gaar en niet zwart te krijgen. Behalve marshmallows kun je 's avonds ook nog afbakbroodjes bakken aan een stok boven het kampvuur en een blikje knakworstjes opwarmen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.