Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je in een restaurant een hap eten van uw bestelde gerecht en daarna opstappen zonder te betalen omdat je het niet lust?

Ik had van een kennis gehoord dat de klant van een restaurant zo'n recht heeft, alleen weet ik niet of dat echt waar is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Nee, natuurlijk niet. Zou me wat moois wezen, voor jou te laten koken en dan door te beweren dat je het niet lust er niet voor hoeven te betalen. Nee, je moet het vergoeden ongeacht hoeveel je ervan gegeten hebt.
Amadea
10 jaar geleden
Meestal komen ze nog wel even vragen of het smaakt, dan kun je ook nee zeggen en zeggen dat je dit echt niet lust. In de meeste gevallen maken ze dan iets anders voor je klaar, dan betaal je het gerecht dat je niet lustte niet, maar het nieuwe gerecht wel. Komen ze dat niet vragen, dan kun je dat zelf even melden bij de bediening en vragen om kosteloos iets anders te krijgen. Het nadeel is dan wel, dat je alleen zit te eten en je tafelpartner ook. Neem je die moeite niet, dan is het inderdaad betalen voor die ene hap, ook als je dat niet lust. Gratis proeven is er dus niet bij...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing