Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet een gewoon restaurant in Eindhoven waar men enkele óók veganistische gerechten heeft?

Volgende maand wil mijn moeder haar 83e verjaardag vieren door de hele familie een feestelijke lunch in een restaurant aan te bieden. De familie bestaat uit uitgesproken vleeseters, viseters, alleseters, vegetariërs en veganisten. In bijna alle restaurants kunnen alle categorieën terecht, behalve de veganisten. Veganisten eten geen vlees, vis, ei, melkproducten of honing.
Wie heeft tips voor een restaurant/eetgelegenheid in Eindhoven, waar ze behalve de gewone gerechten óók veganistische gerechten op de kaart hebben en waar we kunnen reserveren voor een zaterdagmiddaglunch voor 25-30 personen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik heb horen zeggen dat Restaurant Ons in Eindhoven een Vegan Friendly-raamsticker heeft, dus dan zouden zij een deels veganistisch aanbod moeten hebben. Ik kan het op hun eigen website zo snel niet vinden, dus ik zou het voor de zekerheid even bij hen navragen, en vragen of het ook voor de lunch geldt.
Je kan er reserveren voor lunch voor 30 personen op zaterdag. Dit is hun website:
http://www.ons.nu/

Bij de het eetcafe van poppodium de Effenaar schijn je als veganist ook wel goed terecht te kunnen, maar dat lijkt me geen geschikte plek voor een verjaardag van een 83-jarige.
En bij restaurant Iris kan/kon je altijd wel terecht als veganist (eventueel met vantevoren doorgeven), maar daar hebben ze geen lunch.

Toegevoegd na 27 minuten:
Bij restaurant Sri Ganesh (zaterdag vanaf 12.00) kunnen veganisten vermoedelijk ook goed terecht, want het is een restaurant zonder vlees, vis, dierlijk vet en ei, dus dan hou je alleen zuivel en honing over; en het is ook nog eens Indiaas (bij Indiase restaurants kan je als veganist eigenlijk altijd wel goed terecht). Maar daar zullen de uitgesproken vleeseters weer niet enthousiast over zijn.

Bij Bagels&Beans kan/kon je als veganist meestal wel goed terecht en daar kan je lunchen, maar dat is ook niet geschikt voor een etentje met de familie, het is zowel qua menu als qua ambiance meer iets voor als je tussen het winkelen door even wil zitten om wat te eten.

In sommige steden is het heel makkelijk, maar in Eindhoven is helaas niet veel keuze, voor zover ik weet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing