Is er een manier om sushi te léren waarderen als voedsel?
Volgende week ga ik met een aantal collega's als bedrijfsuitje eten. Op zich hartstikke leuk; de baas betaalt, een mooie hoeveelheid drank en het leukste, fijne collega's. Op zich de perfecte ingredienten voor een geslaagde avond. Ware het niet dat ik heel erg op zie tegen het soort restaurant; een sushi bar. En dan ook nog volgens het 'all you can eat' principe.
Nu ben ik de enige die niet van (rauwe) vis houdt en als ik de kaart zo bekijk dan blijven er voor mij maar weinig opties over waar ik echt ook van kan genieten. (Ik ben van het type eter dat bami met saté een oosterse maaltijd noemt.)
Nu is het zo dat je dingen moet leren eten....En ik wil me niet als een verwend kind opstellen door met een pruillipje aan tafel aan een bordje patat te zitten. Afzeggen is ook geen optie; en dat wil ik ook niet.
Ik weet dat er ook vegetarische sushi is, maar mijn indruk is dat 'dit ook wel net zo goor zal zijn'.
Mijn smaak is dus niet al te veel ontwikkeld ben ik bang.
Iemand dus tips hoe ik toch Sushi kan leren eten zonder al te veel kokhals- en braakneigingen?
Veel plezier volgende week!
Het smaakt gewoon als witte rijst, de vulling geeft er smaak aan.
En soms zit er aan de buitenkant nog iets, een zeewiervelletje (nori) bijvoorbeeld. Dat smaakt ongeveer als eetpapier, maar minder zoet :p
sushi is rijst in verschillende vormen (bv rondje rijst of puntzakje rijst) met vanalles er doorheen, en dat is meestal niet rauw.
Zorg dat je vergaat van de honger, dan smaakt het zeker..
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.