Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar in Utrecht kun je 's avonds laat nog lekker eten?

En dan bedoel ik niet naar de snackbar, maar echt lekker dineren, zonder dat op een gegeven moment, om een tijd waarop je in alle beschaafde steden ter wereld nog binnen kan komen, te horen krijgt dat je wel op moet schieten met je nagerecht bestellen omdat de keuken dicht gaat. Zelfs het Nachtrestaurant gaat (voor iets dat zich zo noemt) bizar vroeg dicht!

Echt niemand? Ik begrijp waarom het bij veel zaken niet zou kunnen, maar waar kan het wel? Of ben ik echt gedoemd tot friet en falafel als ik laat in de stad aankom en nog een hapje wil eten?

Ik geef het op. Blijkbaar is het in Utrecht zo hopeloos als ik al vreesde...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bijzonder om te weten: Pim Fortuyn maakte zich hier ook druk over, lang voordat hij de politiek in ging overigens, en hij vond dat het gold voor heel Nederland. Ik denk dat Nederlanders over het algemeen gewoon erg gehecht zijn aan regelmaat: dineren moet altijd tussen 17:00 uur en 20:00 uur, en als je uit gaat, kan het misschien tot 22:00 uur. Daarna wordt het erg lastig. Blijkbaar is het commercieel dus niet interessant in Nederland om de keuken van een restaurant laat open te houden...
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Grappig, dat wist ik niet. Overigens lijkt het in Utrecht wel erger te zijn dan in andere steden. In bijvoorbeeld Rotterdam en Amsterdam, maar ook buiten de Randstad zoals in Nijmegen en Den Bosch ben je een stuk later nog welkom, zonder dat de gastheer/-vrouw al bedenkelijk op het horloge kijkt zodra je binnenstapt. Terwijl het me in Utrecht zelfs in zaken die goed bekend staan gebeurt dat ik rond 22.00 op een terras zit, vraag om een portie oude kaas bij de borrel (dus niet eens een maaltijd!) en dan te horen krijg 'sorry, de keuken is dicht'. Wtf? Heeft de kok een slot op de koelkast gezet!? Ik ben trouwens bepaald niet de enige die ik ken in Utrecht die gefrustreerd is over hoe vroeg horeca ermee ophoudt. Misschien dénken horecaondernemers wel dat het commercieel niet interessant is om de keuken later open te houden, maar volgens mij is het een gat in de markt!

Andere antwoorden (1)

Na 20.00 uur eten schijnt heel slecht voor je te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding