Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als een klant zich verbrand aan een ovengerecht in een restaurant, is dit dan een fout van de klant of het restaurant?

1.9K
Powergen
12 jaar geleden
Tijdens het eten bedoel je?
Annswers
12 jaar geleden
Ja dat het geserveerd wordt

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De serveerster brengt de klant het eten en is daarbij verplicht de klant te waarschuwen dat het gerecht heet is. Zij heeft bij deze haar plicht volbracht. Verbrand de klant zich ondanks de waarschuwing van het personeel toch aan het eten dan is de klant nalatig geweest. Heeft de serveerster verzuimd de klant in kennis te stellen dat het eten van het gerecht mogelijk kan leiden tot verbranding in de mond ( of aan de arm) dan kan de klant hierop de leiding aan spreken, maar dan is het nog maar de vraag hoe het zal gaan aflopen. Meestal heeft een restaurant zich wel op de een of andere manier ingedekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het restaurant kan je waarschuwen dat het warm is echter suggereert een ovengerecht dat het gerecht warm is en dus moet je zelf voorzichtig zijn en ben je zelf verantwoordelijk voor wat je doet en wat je tot je neemt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn gerechten die direct uit de oven in een speciaal ovenschaaltje worden geserveerd deze zijn heeeeeeel heet,dus als de klant zich daaraan brand is het niet de schuld van het restaurant, maar van de klant..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de klant kan er van uitgaan dat alles wat uit een oven komt, heet is.. het is wel zo netjes van het bedienend personeel, dat deze voor het opdienen, even vermeld dat het gerecht daadwerkelijk heet is..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in principe is het gebruikelijk dat warme gerechten warm geserveerd worden, en dat de borden/pannen/schalen ook heet zijn. Deze worden ook verhit zodat het gerecht minder snel afkoelt. Dit is een normale gang van zaken binnen de horeca, en het wordt over het algemeen als kwalijk beschouwd wanneer dit niet zo is.
Het is wel zo netjes als het personeel de gast er op wijst dat bepaalde dingen erg heet kunnen zijn (een gietijzeren stoofpotje o.i.d.)

Juridisch gezien hangt het totaal van de situatie af. Maar in veel gevallen zal de gast aan het kortste eind trekken, aangezien men redelijkerwijs kan verwachten dat vers bereide producten nogal aan de temperatuur kunnen zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de klant kan zich fout gedragen als er een heet schaaltje op tafel staat, dat kan. Het restaurant is verantwoordelijk, die moet er alles aan doen om het eten goed en veilig te presenteren. Het restaurant is verantwoordelijk tot aan de deur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding