Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In welk gerecht bij de Chinees/Thai zitten de minste calorieën(en de meeste!)??

Ik heb binnenkort een etentje met de hele familie.
Voor mij als Anorexia patiënt(waar ik voor in behandeling ben),iets waar ik heel erg tegen opzie.
Iedereen zegt al:"die gaat (bijna) niks eten..":(
Maar ik wil het dus wel proberen.
Kan iemand mij een tip geven?
Ik heb ook al helemaal geen idee meer wat ik wel of niet lekker vindt,dat ben ik helemaal "kwijt"..
Ik denk dat soep of vis niet gefrituurd)het minste bevatten.
En zijn er sausen met weinig calorieën?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Tegenwoordig zijn veel Chinese restaurants wokrestaurants. Als dat ook het geval is in het restaurant waar jullie naartoe gaan dan heb je geluk! Dan kun je namelijk zelf alles op een bord scheppen en het laten wokken. Er is keus uit veel groenten en wis- en vleessoorten. Je kiest zelf dus wat je wilt eten. Het wokken is bovendien gezonder dan gebakken chinese gerechten. En je loopt veel heen en weer waardoor je op een leuke manier met eten bezig bent maar niet zo gefixeerd op je volle bord met al die familieleden om je heen die op je letten.
Veel plezier; hopelijk kun je er van genieten! En het gaat niet alleen om eten, maar vooral om de gezelligheid met je familie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tjap Tjoy zonder vlees. Daar zit geen vet in en is licht verteerbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldig! Dat je de confrontatie aangaat, bedoel ik. Natuurlijk kun je het beste zoetigheid en van vet druipende gerechten laten voor wat ze zijn maar dat geldt eigenlijk voor iedereen. Echter, eerlijk gezegd denk ik dat je die calorieënfixatie los moet laten. Eten doe je natuurlijk primair om in even te blijven maar uit eten doe je vooral om er plezier aan te beleven. Natuurlijk is het een illusie dat je meteen hele borden leeg eet. Hou het gewoon op kleine hoeveelheden en probeer te genieten van elke hap die je neemt. Bestel zo klein mogelijke porties en eet voor mijn part maar één hap van elk gerecht dat je voorgeschoteld krijgt. Alles beter dan hoeveelheden calorieën naar binnen gaan zitten stouwen als brandstof. Alleen het idee al. Je bent toch geen auto? Ik moet er niet aan denken, ondanks dat ik best wel een bordje aankan. Klinkt misschien als een open deur. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing