Als je vermoedt dat de keuken van een restaurant onhygiënisch werkt, waar kun je dat melden?
Gisteren heb ik in een lunchroom beschimmelde kaas geserveerd gekregen bij mijn uitsmijter. Wat ik uiteraard pas zag toen ik al was begonnen met eten...
Wat me het meest zorgen baart, is dat de manager de kok hierover geruststelde: "Ja, daar kan jij ook niets aan doen, dat zie je ook niet." En ook tegen ons "tja, daar kunnen wij ook niets aan doen, we krijgen de kaas namelijk in bakjes aangeleverd en dan zie je dat niet." Toch moet er op de zijkant van de stapel kaasplakjes een schimmelvlek van minstens een centimeter doorsnee gezeten hebben.
Mij lijkt het niet serveren van beschimmeld voedsel een nogal essentieel onderdeel van de verantwoordelijkheden van de kok. Als ze zich daar al niet verantwoordelijk voor voelen, wat gaat er dan nog meer fout in die keuken? Voor mezelf hoef ik niet zo nodig 'wraak' te nemen, maar dit lijkt me gewoon gevaarlijk voor de gezondheid. Er zitten daar altijd veel bejaarden, ook wel mensen met kleine kinderen. Als een restaurant het niet zo nauw neemt met de hygiëne, kunnen mensen ernstig ziek worden. Maar waar kan ik terecht met mijn zorgen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.