Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom heet een Quarter Pounder in Frankrijk een Royal DeLuixe?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik denk ook dat het ligt aan de naam uitspraak. Heb je een fransman wel eens iets engels horen spreken. Je lacht je dood. Misschien daarom iets wat frans klinkt, daarmee maken ze het wat franser waar ze zo trots op zijn. Fransen zijn over het algemeen heel chauvinischtisch en moeten idd niks hebben van alles wat amerikaans of engels is.
In amerika is alles groot en mooi en weet ik veel wat nog meer dus valt zo'n naam wel lekker. Kijk eens, ik kan een kwart pond op een broodje doen en nog opeten ook.

Wie zal het zeggen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de daadwerkelijke onderbouwing heb ik niet. maar het zou zo kunnen zijn dat de fransen quarter pounder een beetje een burgerlijke term vinden voor een hamburger. een kwart pond hamburger klinkt ook best plat, terwijl het een prettige burger is die wellicht met een sjiekere naam meer vraag op zou kunnen leveren. (ps. wat ook mee kan wegen: fransen hebben over het algemeen een aversie tegen amerika en doen zoveel mogelijk niet op de amerikaanse manier, zie de regering en rechterlijke uitspraken van us bedrijven die door franse rechters worden beslecht)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de film Pulp Fiction leggen ze uit dat het komt omdat het metrisch systeem in Amerika anders is dan in Frankrijk. Zit wel wat in denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing