Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ga ergens wokken met 20 mensen, waarvan 1 gezin met 2 kinderen, hoe kunnen we het doen met betaling?

We gaan wokken dus dan is het 1 menuprijs + drankjes. Kinderen betalen 8 euro minder. 'Normaal' gesproken wordt de rekening door 20 man gedeeld, maar het gezin 'minder' te besteden. dus ik vind dat lastig. Hoe zouden jullie dat doen? Aan de ene kant wijst het zich vanzelf op zo'n avond, aan de andere kant verwacht ik gestechel. Ik weet als je niet kan betalen moet je niet uit eten gaan, maar om meer te betalen omdat je kinderen hebt is ook niet eerlijk denk ik. Moet ik er van te voren een afspraak over maken of verpest dat de sfeer? Ik wil me er niet druk om maken, maar straks komen er discussie omdat het niet van te voren besproken is.

Toegevoegd na 12 minuten:
Het is exclusief drankjes.

2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

als je de totaalrekening wilt delen (dus met de drank die nog betaald moet worden erbij) is het soms ook erg oneerlijk, dan betaald iemand die 2 spa rood drinkt ook mee aan de 5 flessen wijn die de rest op heeft.

Ik zou toch voorstellen: deel door 18 en als het gezin dan vindt dat zij er zo "te goed afkomen" ronden zij de fooi af naar boven en daarmee is het hopelijk eerlijk voor degenen die dat niet helemaal fair vonden.

Het gezin voor 4 laten betalen terwijl de kinderen al goedkoper zijn en geen dure alcoholische drankjes drinken kan natuurlijk ook niet.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Zeg gewoon dat het makkelijker is als iedereen van te voren het bedrag stort en zet erbij wat het kost. Zo heeft iedereen zn eigen ding. (zo hebben wij dit ook gedaan en geen gezeur achteraf) Alleen als de drank all in is dan. Zeg gewoon dat jij afrekent maar niet genoeg geld op je rekening hebt. Daar hebben ze over het algemeen wel begrip voor.

Toegevoegd na 10 minuten:
Doe dan de drankjes door 18 delen. Kinderen drinken toch niet zo veel en dan zou je per man mischien een halve euro meer kwijt zijn. Valt niemand op toch?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Peil voor jullie gaan de mening van een aantal andere tafelgenoten. Als zij het geen probleem vinden dat alleen de volwassenen het eten betalen zou je dat voor kunnen leggen aan de ouders. Ik neem aan dat iereen wel voor zijn/haar eigen drankjes betaald?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de verdeling op een goudschaaltje gewogen moet worden zou ik al niet meer mee gaan.
Neem het eindbedrag en deel het door het aantal volwassenen. Nota bene gedeeld door 20, dat kost je misschien een paar euro extra en het gezin wat het niet zo breed heeft heeft een mazzeltje. Eet smakelijk of blijf thuis. Roep in het begin gewoon: Jongens zal ik de rekening betalen, het is Euro..... gedeeld door .... volwassenen, iedereen akkoord. Als hier tegenin gegaan wordt is de sfeer toch al verpest en ga je lekker apart eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom de kinderen niet gewoon als halve tellen, en het geheel door 19 delen?
Want als je de kinderen gratis laat eten zijn er altijd wel mensen die daar aan storen, al zullen ze het niet altijd zeggen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
.....hier ben ik het ook mee eens, vooral mensen zonder kinderen die toch al vinden dat ze veel meebetalen aan de kinderen van anderen vinden dat mogelijk +
Allereerst hebben jullie van te voren al vastgesteld te gaan wokken 20 mensen waarvan 1 gezin met 2 kinderen.

Ik denk dat als je van te voren een afspraak maak, hoe gaan we dit doen, voorkom je juist het verpesten van de sfeer., en kan je gezellig gaan wokken zonder je af te hoeven vragen, hoe moeten we straks betalen...

Je bent volwassen genoeg om dit ook als volwassenen te regelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon toch delen door 20 wat zal het per persoon meer zijn toch niet veel denk ik niet moeilijk doen gewoon lekker uit eten gaan, als je elkaar goed kent doe je niet moeilijk
eet je in die week zelf gewoon wat goedkopers ben je er ook,
als er misbruikt van wordt gemaakt weet je het voor de volgende keer. Niet meer dus......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je zegt, het is niet eerlijk als je kinderen hebt dat je dan meer moet betalen, ben ik het, normaal gesproken niet mee eens. Je kiest er zelf voor om kinderen te hebben maar in dit geval, in verband met dat het gezin het niet zo breed heeft zou ik persoonlijk nog een stukje verder gaan. Als de rest financieel niks te klagen heeft, zou je kunnen zeggen we delen de kosten en laten dat bewuste gezin buiten schot. Hebben ze een leuke dag zonder te hoeven denken, waar doen we het van? Dat is natuurlijk in overleg met de rest, ik hoop dat hun er ook zo over denken. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt ervan af hoe oud de kinderen zijn. Zijn ze jonger dan 12 jaar, gewoon delen door 20. Zijn ze ouder, dan eten ze - waarschijnlijk - net zoveel als de ouderen en zullen ook net zoveel drinken. In het tweede geval dus delen door 22 en in het eerste geval (<12 jaar) door 20.
Smakelijk eten én veel plezier!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iedereen 3 euro p.p. extra neerlegd dan heb je de kinderen gelijk meegenomen en er zitten nog drankjes bij ook.
Ik ben uitgegaan van twintig euro vaste menuprijs dus de kinderen zijn samen 24 euro plus ieder 12 euro drinken. Dat lijkt me wel genoeg denk ik en drie euro is de rotmoeite niet denk ik zo. Dan heb je zelfs iets te veel want het is iets van 2.66 p.p.

Eet smakelijk, ik hoop dat iedereen elkaar een leuke maaltijd gunt en dat een en ander vanzelf zal lopen. Zeikerds (lees: gierige mensen) heb je altijd. Moet je je ook niet druk over maken.

Overigens vind ik wel dat meer betalen omdat je met meer personen komt gewoon logisch is en eerlijk. Tenzij het hele kleine kinderen zijn. Die zou ik niet opgeven want je kunt toch meerdere keren opscheppen of heel veel. Pak je gewoon twee borden op elkaar en schuif je een beetje op die borden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie het probleem niet. Het is een vaste prijs dus iedereen weet hoeveel hij kwijt is. Hoe moeilijk kan het zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding