Is er een Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH) voor suikers???
Hallo,
ik ben een magere jongen, 23 jaar, 1m81 en 55kg.
Ik gebruik sinds kort 2 verschillende andidepressiva in relatief lage dosissen. Sipralexa 10mg 's ochtends en 7,5mg Remergon 's avonds.
Verder ben ik ook terug begonnen met sporten en terug veel eten om bij te komen want ik ben ondergewicht!
Ik ben een eetschema aan het opstellen en ik tracht op een gezonde manier veel calorierijke voeding binnen te krijgen.
Echter vroeg ik mij hier 1 ding af; hoeveel gram suiker mag maximum per dag nuttigen? Is daar een Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH) voor? Of kan men dat berekenen aan de hand van "x" aantal gr suikers per lichaamsgewicht (kg)? Of maakt het niet echt uit hoeveel gr suiker men dagelijks eet? Ik veronderstel van wel want teveel suikers is nu ook weer niet goed denk ik?
Wie geeft mij een helder/duidelijk/uitgebreid antwoord a.u.b.?
Als je bijvoorbeeld dagelijks 350gr koolhydraten zou eten waarvan 100gr suikers, is dat ongezond?
Indien niet, daarom vroeg ik mij dus af of er een ADH voor suikers bestaat?
Zo niet, wat raden jullie dan aan hoeveel gram suiker gemiddeld per dag te eten dan?
Groetjes
Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, het moest zijn: "Indien wel, daarom vroeg ik mij dus af of er een ADH voor suikers bestaat?"
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.