Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom halen de bakkers of fabrieken 't klokhuis er niet uit bij 't maken van een appeltaart?

Vaak zitten er pitten en van die harde glazige nagelachtige stukjes klokhuisgedeeltjes in appeltaarten. Zo ontzettend smerig!!
Die gasten hebben 't verpest: ik hoef nooit meer appeltaart.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Appelboortjes hebben soms een kleine diameter,dan blijven er wat restjes hangen.En die had jij dan in je taartje.Maar het mag niet. Bak er zelf eens een, is heel simpel en veel lekkerder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Da's precies de reden dat ik ze zelf bak! Kost wel even tijd om de appels goed schoon te krijgen, maar er zitten dan absoluut geen harde stukjes in.
Maar dat zeg ik: het kost wel even tijd. Als je meerdere appeltaarten bakt, zoals dat voornamelijk in fabrieken gebeurt, dan moet het allemaal snel, want dat bespaart kosten en houd de prijs van je appeltaart acceptabel.
En dus hebben ze een appelboor met een standaard maat. Maar ja, niet iedere appel is gelijk, en daarom vind je die stukjes in je appeltaart terug.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk omdat alles machinaal gebeurd en er daardoor wel eens wat restjes in de taart blijven zitten. Het verbetert inderdaad niet echt de smaak en zelfgemaakt is vaak nog het lekkerst ook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onze roeivereniging betrekt haar appeltaarten van een plaatselijke sociale werkplaats. Daar zitten gehandicapten met de hand appeltaarten te maken. Die taarten zijn lekkerder dan de fabriekstaarten.

Gehandicapten blij, roeiers blij.

Ga eens na of er bij jou in de buurt ook zo'n sociale werkplaats is waar ze appeltaarten maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hmmm, heb ik eigenlijk nooit last van... Heb je alle appeltaarten al geprobeerd? Het lijkt me idd heel smerig. Maar misschien ga je appeltaart weer eten als je er zelf een maakt! Dat is ook nog leuk om te doen ook!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing