Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik allemaal met druiven doen?

Vorig jaar een druif in de tuin geplant. Nu hangt hij helemaal vol met trosjes kleine blauwe druiven. Wie heeft er tips voor mij? (De velletjes zijn een beetje taai)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
28.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Gevulde druivenbladeren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je niet genoeg druiven hebt om er wijn van te maken. Dat is trouwens heel ingewikkeld (als je iets drinkbaars wilt brouwen tenminste). Maar je kan de druiven drogen en er rozijnen van maken. Lekker door salades, kip met kerrie en andere gerechten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, plus!
Druivenstroop maken. Lekker over de pannenkoeken.

Je perst eerst de druiven tot je het sap hebt en deze laat je met wat citroenzuur en suiker inkoken tot je een stroop hebt. Je mag het niet te hard laten koken. Het moet op heel zacht vuur, maar wel lang.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een paar ideeën uit de bron hier:
- Druivensap
- Druiventaart
- Druivengelei
- 'Andijviesalade met linzen en Leidse kaas'
- Druivenjam
- 'Druiven-kiwiconfituur'
- Pasta salade met druiven
- Druiven met rijst
- Pompoensoep met room en gebakken druiven erover
[Bron: Vegatopia]

Ik hoop dat er iets lekkers (wat jij lekker vindt) tussen zit! Alvast veel plezier en succes met het maken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boerenjongens;

2 kg. druiven,
1 pond suiker,
1 l. jenever,
2 dl. water,

Rits de druiven v.d. stelen. Spoel ze en dep ze droog.
Doe ze in potten die je goed luchtdicht kan afsluiten en giet er de jenever over. laat ze afgesloten op een koele plaats trekken, ca. 1 week. Kook dan de suiker met het water tot een dikke stroop. Giet er dan de vruchten met hun sap bij en laat even doorkoken. Giet dan alles opnieuw in schone potten/flessen en laat koud worden.
Sluit luchtdicht af en laat een maand rusten voor je ze gebruikt.

Druivenchutney;
Snijd 250 gr. druiven doormidden, doe ze in een pan samen met ½ gehakte ui, 2 eetl. balsamico azijn, flinke scheut witte wijnazijn, 1 gehakte rode peper zonder zaadjes en 50 gr. suiker.
Laat alles 5 min. zachtjes koken en afkoelen.
Heel lekker met in olijfolie gebakken kerstomaatjes die je met peper en zout bestrooid 10 min. in een oven van 220 Graden C. zet, intussen plakken geitenkaas door bloem, ei en paneermeel haalt, nogmaals herhelan en dan in de rest olijfolie in de pan bakt.

Verdeel over de borden de gebakken tomaatjes, leg daarop de gebakken geitenkaas en leg een schep druivenchutney ernaast. Erg lekker!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wijn van maken of gewoon opvreten of drogen en er rozijnen van maken en die opvreten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Druiven kan je ook inmaken met mosterdzaadjes en zuur, het heet dan Turkse druiven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding