Waar kun je een betaalbare goede stoompan voor op gas kopen?
Bij Blokker, Hema en Ikea niet gevonden wat ik zocht.
Een kookwinkel had er een voor 200 euro en de Bijenkorf vroeg er bijna 300 euro voor. Belachelijk.
Ik heb een bedrag van niet meer dan 50 euro in gedachten.
Toegevoegd na 1 minuut:
Bedoel zo`n pan die je met een laag water gevuld op het gas zet, en voorzien is van een binnenpan met gaatjes.
En een deksel met een kleine opening om de stoom af te voeren.
Gebruik een metalen vergiet, plaats deze in een kookpan met een laagje water erin, en stoom hier je eten in... !
Ook heb je van die uitvouwbare stoommandjes, metalen dingetjes met gaatjes erin, welke je (net als het vergiet) in de pan met water kan zetten. '
http://www.kookwinkel.nl/enlargepic.asp?upload/Producten/Hong Kong eind 2006/IMG_8335 Stoommandje 12 - 23 cm.jpg
Veel goedkoper, en net zo goed!
http://www.ikea.com/PIAimages/74612_PE191864_S3.jpg Ik gebruik altijd een vergiet en dat is altijd goed gegaan.
Wel belangrijk is dat je een pan hebt waar het vergiet goed in past, en het combineert met een deksel dat het goed genoeg afsluit (het hoeft niet helemaal afgesloten te zijn).
Het zou zonde zijn om een dure pan te kopen.
Anders kwam ik wel even langs. Hoe dan ook, het werkt net zo goed als een stoompan, hoor! De stoom wordt er echt niet minder op.
Wil je natuurlijk wel iets gezonds en lekkers voorschotelen!
Heb zelfs eens een korte horeca opleiding gedaan.
Dat maakt mijn verwachtingen er niet minder op!
Even iets nieuws uitgeprobeerd dus. Was heerlijk!
Ik experimenteer er ook graag op los in de keuken...
Vanavond werd er voor me gekookt, en dat is ook wel eens fijn ;)
Maar ik vind het geen straf om zelf in de keuken te staan.
Ik ben al dagen niet voor 8 uur gaan slapen... ('s ochtends)
Vandaag ook eens 'vroeg' naar bed!
Of juist niet zo vroeg, eigenlijk.
Verveel jij je niet stierlijk s`nachts dan?
Hier op Gv is diep in de nacht toch ook niet zoveel meer te beleven?
There's a whole world out there...
Nu eerst tijd voor een droomwereld... Tot laters en fijne nacht!!
Met een vrij kleine pan kan je de groente (of wat je dan ook stoomt) gewoon opstapelen zo hoog als je wilt, als je een grote pan hebt die breder is dan het stoommandje, kan je niet superhoog opstapelen omdat het dan naast het mandje valt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.