Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik een goed recept vinden om vlaai te maken?

Mijn broer woont met zijn Amerikaanse vrouw in Kansas City en hij vroeg me vandaag een recept voor echte Limburgse vlaai. Ik kon het hem niet geven, maar weten jullie misschien een goed recept? De bakkers hier in de buurt geven natuurlijk niet thuis en dat is logisch. Het is immers het geheim van de kok (in dit geval van de bakker).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
877

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Recept Limburgse Vlaai

Ingrediënten
250 g bloem, 15 g gist (of 5 g korrelgist), 20 g boter, 1 dl melk, 1 eetlepel suiker, fruit (kruisbessen, pruimen, appel, abrikozen…) of rijst voor de vulling

Bereiding
Maak de gist met een beetje lauwe melk aan. Maak van de bloem, boter, suiker, gist en de lauwe melk een deeg. Kneed goed door en laat het afgedekt op een warme plaats staan om te rijzen (60 minuten). Kneed het opnieuw uit en rol het uit tot heel de vlaaibodem bedekt kan worden. Haal het deeg dat over de bodem uitsteekt er met de deegroller af. Prik hier en daar met een vork in het deeg en laat het weer rijzen. Bedek de bodem met fruit of rijst. Laat de vlaai 40 minuten bakken in een voorverwarmde oven van 225 graden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kijk ook eens op deze site:

http://www.vlaairecepten.nl/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wanneer je op vlaai recepten zoekt kom je meerdere sites tegen met recepten. Ik maak wel eens gebruikt van onderstaande site. Ik vind m.n. de aardbeienvlaai erg lekker. Bak ze:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De recepten van Cakeboss zijn ook geweldig

http://www.carlosbakery.com/Home.php
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt gelijk! Wat erg! de recepten staan er niet!
je moet eens kijken op de site www.letscookit.tv daar staan allerlei recepten op oa. voor het maken van vlaaien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding