Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een kippenpoot goedkoper in de oven braden of is de airfryer goedkoper?

Ik weet niet of de oven meer stroom verbruikt dan de airfryer, want de oven hoeft maar incidenteel op te warmen en koelt minder snel af, terwijl de airfryer continu lucht rond blaast die deels ook naar buiten gaat.
En ik weet ook niet of het in de airfryer korter duurt.
Ik ga van dezelfde baktemperatuur uit.

4 maanden geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Over het algemeen is het braden van een kippenpoot in de oven meestal iets goedkoper in termen van energieverbruik, vooral als je meerdere kippenpoten tegelijk maakt.

De airfryer wordt vaak sneller opgewarmd en kookt sneller, wat weer energie kan besparen, maar als je hem voor slechts één kippenpoot gebruikt, kan dat juist weer minder zuinig zijn.

Dus als je veel wilt maken, ga dan voor de oven! Hebben jullie ervaring met het uitproberen van beide? Welke optie vonden jullie het meest voordelig?
4 maanden geleden
Qua energieverbruik is een airfryer goedkoper in stroomkosten omdat die kippepoot veel sneller klaar is.
Er is echter een 'maar'
Een airfryer staat meestal in de schuur of op het balkon omdat die dingen na een tijdje vreselijk gaan roken en stinken.
Een oven staat gewoon in de keuken dus de warmte die hij produceert komt in huis dus gratis verwarming.
Conclusie: 's winters in de oven en zomers in de airfryer.
4 maanden geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing