Wat is de allervlugste manier een hardgekookt ei te pellen?

Hoeveel minuten koken is het ideaalst, en op welke manier heb je alle schil het vlugste eraf?
En bestaat er mogelijk ook slim gereedschap om het nog makkelijker te maken ben ik benieuwd.

een week geleden
in: Koken
1.9K
Abcde
een week geleden
https://weethetsnel.nl/instructie/2038-Ei-pellen-op-een-makkelijke-en-snelle-manier

Antwoorden (2)

Dankzij deze tips wordt een hardgekookt ei pellen een eitje!

1. Koken
Wist je dat oudere eitjes makkelijker te pellen zijn dan superverse? Na verloop van tijd ontstaat er een luchtbel binnenin het ei, waardoor het heel wat makkelijker is om de schelp te verwijderen. Als het voor jou dus niet uitmaakt welke eieren je gaat koken, kies dan altijd voor de oudste. Kook ze gedurende 8 à 9 minuten en vul alvast een kom met ijskoud water.

2. IJsbadje
Schep je eitjes uit het kokend water en leg ze rechtstreeks in ijskoud water. Dat stopt het kookproces én zorgt ervoor dat het eiwit niet aan de schelp gaat plakken.

3. Een hardgekookt ei pellen
Hoe graag je het ei ook over de tafel wil rollen om de schelp te breken: een ei pellen doe je best (en makkelijkst) onder water. Gebruik dezelfde kom uit stap 2 of zet de kraan even open. Maak een barstje in de schelp met een lepel of mes, pel de stukjes rondom het ei weg en je zult zien dat de schelp mooi zal meekomen! Geen rommel of hobbelig uitziend eiwit, maar een perfect hardgekookt eitje.
fremar
een week geleden
Pel het ei een klein beetje met de hand. Neem dan een theelepeltje en stop deze tussen het eiwit en de schil. Beweeg vervolgens het lepeltje rondom het ei om zo de schil los te maken van het eiwit. Pak vervolgens het ei uit de schil... et voila... !
Baglady
2 dagen geleden
Dat doe ik al jaren en werkt prima, niet alleen bij hard gekookte eieren trouwens, bij zachtere gaat het ook ;))