Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een salade meer vullend maken?

Ik had gisteren voor de lunch zelf een salade gemaakt met de volgende ingrediënten:
300 gr salademix
200 gr hüttenkase
50 gram gerookte zalm
1 paprika
1 komkommer
190 gr augurk

Het was qua volume een flinke salade, maar ik had toen ik het weggewerkt had nog steeds een soort van hongergevoel.
Wat had ik nog toe kunnen voegen aan de salade om het meer vullend te maken?

Ritsuka
5 maanden geleden
in: Koken
1K
Inekez1
5 maanden geleden
Dit lijkt me qua volume en voedingswaarde al een behoorlijk vullende salade. Weet je zeker dat je daarna nog honger had, of was dat alleen even een gevoel? Wat eet je verder op de dag? En drink je genoeg (water) erbij?
tinus1969
5 maanden geleden
Meer eiwit enof meer vet.
Ritsuka
5 maanden geleden
@tinus1969, dit was circa 40 gram eiwit
Ritsuka
5 maanden geleden
@Inekez1 ik had voor ontbijt een maaltijdshake met eiwitpoeder erbij
423 kcal
44 gr eiwit
39 gr koolhydraten
10 gr vet Rond 10 uur een appel als snack, en de grote salade was mn lunch
HeerVoldemort
5 maanden geleden
Gekookt ei?
tinus1969
5 maanden geleden
Wat is je avondeten?
Zou verdere koolhydraat beperking helpen? Je ontbijt bevat nog altijd 39 gram.
KleinDuimpje
5 maanden geleden
Een handje noten.
Ritsuka
5 maanden geleden
Waarom zou ik laag in koolhydraten willen? Ik doe veel hardlopen en krachttraining, heb mn koolhydraten wel nodig
tinus1969
5 maanden geleden
Maar als je zoveel aan sport doet, dan bevat je lunch gewoon niet genoeg calorieën. En je ontbijt is ook geen calorie-bom.
Inekez1
5 maanden geleden
Zorg voor vezels, dat geeft veel langer verzadiging. Met een shake en poeders schiet dat niet op. Als ontbijt een bak havermout met echt fruit, gewoon stukjes dus waar je op moet kauwen. Voor de lunch is het wellicht ook een idee om daar een volkoren boterham, rijstwafels ofzo bij te nemen.
Inekez1
5 maanden geleden
Bij mij hebben maaltijdvervangende shakes altijd een averechts effect. Er zit zo weinig 'echt' voedsel in dat ik daarna alsnog zoveel trek heb dat ik ook nog gewoon ontbijt nam, of een bak kwark met muesli. En dan komen de calorieën dus dubbel binnen. Sinds ik die shakes achterwege laat en gewoon normaal eet met havermout, muesli en volkorenbrood heb ik veel minder last van honger en val ik uiteindelijk meer af dan met die shakes. Zeker als je ook veel sport en nu dus last hebt van hongergevoel, zou ik echt zorgen voor vast voedsel.
Ritsuka
5 maanden geleden
ik zit momenteel rond de 1700 kcal per dag
als ik ga hardlopen zorg ik ervoor dat ik wat meer eet om genoeg koolhydraten te hebben. de reden dat ik de maaltijdshake neem (van JimmyJoy trouwens, niet zo'n goedkoop iets van de Kruidvat ofzo) is omdat ik in de ochtend nog niet zo goed iets weg kan krijgen, maar wel een ontbijt nodig heb om genoeg energie te hebben voor de dag. Ontbijt is rond de 400, lunch ook rond de 400, dan rond 14:30 nog een snack van rond de 200, en dan is mn avondeten 600-700 kcal.
Ik zit meestal op 100-120 gram eiwitten, en rond de 170 gram koolhydraten.
Wat ik bij het avondeten heb neem ik vaak een portie de dag erna mee als lunch naar het werk. Ik moet even kijken hoeveel vezels ik precies eet, de app die ik meestal gebruik geeft dit niet weer, maar ik heb dus 2x per dag groente, en elke dag 1-2 stukken fruit.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Door er noten, pitten en/of zaden aan toe te voegen. Bijvoorbeeld pompoenpitten, grof gehakte walnoten en lijnzaad.
(Lees meer...)
Amadea
4 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding