Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik water in een pan snel goed heet?

Hoe krijg ik water in een pan snel goed heet gebruik van een gasfornuis, zodat ik sneller het eten klaar heb?

3 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Begin met heet water uit de geiser/boiler, en dan vuur er onder en deksel er op.
3 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wanneer je meer dan 0,5 (een halve) liter water wilt koken, ben je het snelst èn het meest duurzaam door water te koken in de waterkoker en dit in de pan te gieten.

De kooktijd is een cruciaal onderdeel in het bepalen van de mate van duurzaamheid m.b.t. de waterkoker of een pan met deksel.
De hoeveelheid water is hierbij de factor die het grootste verschil maakt.
De waterkoker is tot een halve (0,5) liter water ongeveer even snel als de pan met deksel. Wanneer er meer dan 0,5 liter water wordt gekookt, is de waterkoker bijna twee keer zo snel als de pan met deksel.
De bovenste alinea is het antwoord op je vraag, de tweede- en laatste alinea is de uitleg hierbij
Toegevoegd op 23 mei 2021 07:23: tekst
3 jaar geleden
Koop een Quooker zodat je direct kokend water uit de kraan hebt. Ik heb zo'n ding en sneller dan dat wordt het niet. Omdat je er niet bij vermeld of het iets mag kosten, mag je zelf bedenken of je het de investering van 1500 euro waard vindt.
paulus811
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing